عمومیگزارشگر کسب و کار

تلویزیون سامسونگ تصویر ندارد ولی صدا دارد

وقتی تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد به این معنی است که برد مین دارد پردازش را انجام می دهد. و به احتمال زیاد قسمت پنل تلویزیون و خروجی ولت بک لایت خراب شده است. در بیشتر موارد این خرابی از بک لایت تلویزیون است. بک لایت نور زمینه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی است که با قطع شدن آن تصویر به طور کامل سیاه می شود. و شما فقط یه هاله از تصویر را می توانید ببینید. وقتی بک لایت تلویزیون خراب شده است کانل های تعویض می شوند و حتی با انداختن نور چراغ قوه به صفحه می توانید تصویر تلویزیون را ببینید.

یک دلیل دیگر که باعث می شود تصویر تلویزیون قطع شود. آب خوردگی صفحه تلویزیون می باشد. که با وارد شدن آب به قسمت پایین صفحه نمایش باعث اتصالی و خرابی فلت های پنل  تلویزیون می شود. در این صورت بهترین کار این است که تلویزیون را از برق بکشید و تا 48 ساعت آن را روشن نکنید. در صورتی که مشکل حل نشد پنل تلویزیون باید تعمیر شود.

قطع شدن تصویر به علت خرابی برد پاور تلویزیون. بعضی وقتها ممکن است که قسمت ولتاژ بک لایت در برد پاور خراب شود. در این صورت نیز بک لایت تلویزیون خراب می شود و باید برد پاور تعمیر شود.

قطع شدن تصویر به علت خرابی بک لایت

قطع شدن تصویر به طوری که صدا وجود دارد و صفحه تلویزیون به طور کامل سیاه شده باشد مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد. این خرابی ممکن است در تلویزیون ها با برند مختلف متفاوت باشد. به طور مثال در های 47 تا 55 با خراب شدن بک لایت وقتی تلویزیون را روشن می کنیم لوگوی تلویزیون نمایش داده می شود و بعد تصویر قطع می شود. و یا اینکه تصویر تلویزیون به صورت چشمک زدن در می آید.

این خرابی در تلویزیون های سامسونگ به این صورت است که قبل از قطع شدن کامل تصویر تلویزیون بالا یا پایین تلویزیون تیره  می شود. این مشکل به این دلیل است که در این تلویزیون های از دو سری بک لایت استفاده شده است. که با قطع شدن یک سری از ال ای دی ها تلویزیون به کار خود ادامه می دهد. ولی وقتی این مشکل پیش می آید بهتر است که بک لایت را تعمیر کنید ته به مین برد و برد پاور آسیب نرسد.

این خرابی در تلویزیون سونی به این صورت است که با روشن کردن تلویزیون یک لحظه لوگوی سونی نمایش داده می شود. بعد با قطع شدن تصویر تلویزیون چراغ پاور تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند و صدای تلویزیون نیز قطع می شود. چشمک ها چراغ پاور را بشمارید اگر شش چشمک می زند بک لایت خراب است.

قطع شدن تصویر به علت آب خوردگی تلویزیون

آب خوردگي صفحه تلويزيون يکي از متداولترين دلايل خرابي تلويزيون مي باشد .آب خوردگي صفحه  تلويزيون که به چند صورت مختلف اتفاق می افتد مانند اسپري کردن مايعات تميز کننده روي صفحه تلويزيون ، تمیز کردن پنل تلویزیون با یک دستمال خیس (به طوری که آب از آن چکه کند)، قرار گرفتن تلویزیون در یک محیط نمناک . در اين حالت ها پنل تلویزیون خراب می شود و ایرادهای را روی صفحه ایجاد می کند.

یکی از این عوامل قطع شدن تصویر تلویزیون می باشد به این صورت که تصویر تلویزیون  سرمه ای می شود. ولی صدا هست. منظور از حالت سرمه ای این است که با خاموش و روشن کردن تلویزیون تفاوت را متوجه می شود. چون این حالت در خرابی بک لایت هیچ تفاوتی ندارد. یعنی در خرابی بک لایت با خاموش و روشن کردن تلویزیون هیچ تغییری در صفحه نمی بینید.

یک خرابی دیگر که در هنگام آب خوردگی تلویزیون اتفاق می افتد خرابی برد تیکان تلویزیون می باشد. که با تعویض برد تیکان مشکل برطرف می شود و تصویر تلویزیون به حالت اولیه خود بر می گردد. لازم به ذکر است که  در منزل امکان پذیر نیست. و باید به کارگاه منتقل شود.

علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی

اولین را می توان طول عمر ال ای دی های تلویزیون بیان کرد. استراتژی ساخت تلویزیون های جدید بر کم کردن عمر بک لایت تلویزیون است. یعنی می توان گفت که هرچه تلویزیون جدید تری تولید شده است طول عمر کارکرد آن کمتر شده است. البته این مسئله در مدل های مختلف تلویزیون ال جی متفاوت است. یعنی در بعضی از مدل های عمر بک لایت بیشتر و در بعضی کمتر است. در کل عمر مفید تلویزیون های جدید کمتر از ال ای دی های نسل اول شده است.

نکته دوم در سوختن بک لایت هماهنگ نبودن برد پاور با ال ای دی های بک لایت می باشد. طراحی طوری است که از حداکثر توان لامپ های ال ای دی استفاده می شود. به این دلیل بک لایت تلویزیون کمتر از انتظار ما کار می کند. برای حل این مشکل دو راه حل وجود دارد. اول اینکه می توانید از منوی تنظیمات در قسمت تصویر نور زمینه را کم کنید به طوری که کیفیت تصویر پایین نیاید. روش دوم استفاده از اصلاحیه بر روی برد پاور می باشد که این کار نیاز به تکنسین تعمیرات دارد و توان شما خارج است.

نکته سوم. قرار گرفتن تلویزیون در محیط خیلی گرم است. به طور مثال پشت میز تلویزیون شوفاژ قرار گرفته باشد. این امر باعث می شود که گرمای ال ای دی های بک لایت چند برابر شود. گرمای زیاد باعث سوختن بک لایت تلویزیون می شود. قرار گرفتن تلویزیون در جایی که آفتاب به صورت مستقیم به پشت تلویزیون بتابد که باعث گرمای زیاد تلویزیون شود.

هزینه تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون

وقتی تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد اولین گزینه می تواند خرابی بک لایت تلویزیون باشد. های با مدل های مختلف متغییر است. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی بر اساس مدل و سایز تلویزیون متفاوت است. معمولا هزینه تعمیر بک لایت 32 اینچ ال جی 400 تا 900 هزار تومان می باشد. هزینه تعمیر تلویزیون های ال جی 42 تقریبا 600000 تا 1200000 تومان می باشد. هزینه تعمیر تلویزیون های ال جی 47 اینچ 900000 تا 1500000 تومان می باشد. هزینه تعمیر تلویزیون های ال جی 49 و 50 اینچ 1200000 تا 1800000 متغیر می باشد. لازم به ذکر است برای اطلاع دقیق هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون خود ، مدل تلویزیون و سایز تلویزیون را کامل اعلام بفرمایید.

قطع شدن تصویر تلویزیون در تلویزیون های سامسونگ نیز در اکثر مواقع مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد. هزینه تعمیر نداشتن تصویر در تلویزیون سامسونگ با توجه مدل و سایز تلویزیون متفاوت است. هزینه تعمیر بک لایت 32 اینچ سامسونگ 400000 تا 900000 تومان می باشد. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون 40 تا 43 اینچ سامسونگ 1100000 تا 1600000 متغیر است. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون 49 و 50 اینچ 1300000 تا 1800000 تومان می باشد. برای اطلاع از هزینه تعمیر و تعویض تلویزیون باید مدل دقیق تلویزیون را اعلام بفرمایید. تعمیر بک لایت تلویزیون در اکثر مواقع در منزل و محل شما انجام می شود.

قطع شدن تصویر تلویزیون به علت خراب برد تیکان

برد تیکان تلویزیون وظیفه پردازش تصویر را دارد. در صورتی که برد تیکان دچار خرابی شود تصویر تلویزیون قطع می شود. در این مورد به این صورت است که تصویر تلویزیون قطع می شد ولی صدا باقی می ماند. تفاوت این خرابی با بک لایت تلویزیون این است که با قطع شدن تصویر نور تلویزیون باقی می ماند، و تصویر تلویزیون سرمه ای می باشد. معمولا برد تیکان قابل تعمیر می باشد و در صورتی که آی سی gpu خراب شده باشد برد تیکان باید تعویض شود.

علت اصلی نداشتن تصویر در تلویزیون

به طور کل می توان گفت علت اصلی نداشتن تصویر در تلویزیون در حالی که صدا دارد از بک لایت تلویزیون می باشد. خرابی بک لایت در همه تلویزیون ها اتفاق می افتد و دلیل آن به پایان رسیدن عمر ال ای دی های مصرفی آن می باشد. بهترین روش برای تعمیر بک لایت استفاده از لامپ های ال ای دی با کیفت بالا و انجام اصلاحیه بر روی برد تلویزیون می باشد، این عوامل باعث می شوند که تا چندین سال نیاز به تعمیر بک لایت تلویزیون نداشته باشد.

خرابی بک لایت در تلویزیون با مدل های مختلف فرق می کند. به طور مثال در تلویزیون های سونی با قطع شدن بک لایت تلویزیون خاموش می شود چراغ پاور به حالت چشمک زن در می آید، شش چشمک در تلویزیون های سونی مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد. البته در تلویزیون های ال س دی خرابی از برد اینورتر نیز می تواند باشد.

خرابی بک لایت در تلویزیون های سامسونگ معمولا به این صورت است که قسمت بالایی و یا پایینی تصویر تیره می شود و با گذشت زمان تصویر به طور کامل قطع می شود و فقط صدا می ماند. این خرابی در تلویزیون های جدید سامسونگ باعث خاموش شدن کامل تلویزیون می شود. تشخیص خرابی بک لایت در تلویزیون های جدید سامسونگ نیاز به تست کامل تلویزیون دارد که باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

تلویزیون شما به چه دستگاهی متصل است

در صورتی که تلویزیون شما به یک دستگاه مثل گیرنده دیجیتال وصل شده باشد. با خاموش و روشن شدن دستگاه تصویر تلویزیون شما نیز قطع وصل می شود. باید دقت داشته باشد که اگر تلویزیون شما خاموش و روشن شود حتما لوگوی برند تلویزیون هنگام روشن شدن نمایش داده می شود. اگر لوگو نمایش داده نشد این مشکل از دستگاه ورودی می باشد و باید آن را بررسی کنید. بعضی وقت ها با خاموش شدن دستگاه متصل تصویر تلویزیون قطع می شود. برای اینکه متوجه شوید مشکل از دستگاه است منوی تلویزیون را بزنید در صورت ظاهر شدن منو مشکل از ورودی دستگاه می باشد.

بعضی از مواقع خاموش و روشن شدن تلویزیون مربوط به خرابی دستگاه های ورودی می باشد. برای اینکه مشکل برطرف شود تمامی دستگاه های متصل به تلویزیون را قطع کنید. بعد از اینکه تمام دستگاه های ورودی را از تلویزیون جدا کردید، اگر مشکل برطرف شود. دستگاه ها را تک تک به تلویزیون وصل کنید و تلویزیون را روشن کنید، وقتی دستگاهی که باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون شناسایی شد به هیچ عنوان دستگاه مورد نظر را به تلویزیون وصل نکنید، در غیر این صورت باعث خراب شدن مین برد تلویزیون می شود.

لینک های مفید:

، ، ، ،  ، ، ، یکی از شایع ترین مشکلاتی که در تلویزیون به آن بر میخوریم، مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون ال ای دی است در حالی که تلویزیون صدا دارد. گاهی اوقات موقع تماشای تلویزیون پیش می آید که صفحه ی تلویزیون یکدفعه سیاه می شود و به نظر می رسد که تلویزیون خاموش است اما صدای تلویزیون همچنان می آید و همین طور چراغ پاور تلویزیون نیز روشن است. همین امر موجب نگرانی شما می شود. همچنین مواقعی پیش می آید که تلویزیون را روشن می کنید و می بینید تلویزیون تصویر ندارد اما صدا دارد. حتی زمانی که کانال های تلویزیون را عوض کنید، صدا های مختلفی می شنوید اما هیچ تصویری نمی بینید. گاهی ممکن است به صورت دوره ای تصویر قطع شود و بعد از مدتی دوباره تصویر بر قرار شود. در این مقاله از مرکز دیبا پشتیبان ایرانیان ما قصد داریم که به بررسی همین مشکل در تلویزیون های ال ای دی بپردازیم. علت به وجود آمدن مشکل نبود تصویر اما وجود صدا را بررسی کنیم، همچنین راه حل هایی برای رهایی از این مشکل را نیز ارائه دهیم.

علت اصلی نداشتن تصویر و داشتن صدا در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی چیست؟

به طور عمده این مشکل به اختلال و خرابی در قسمت بک لایت تلویزیون های ال ای دی مربوط می شود. و ممکن است این ایراد در مدل ها و برند های مختلف به شکل های متفاوتی بروز کند. مثلا در بعضی مدل ها هنگام روشن کردن تلویزیون ابتدا لوگوی برند نمایش داده شود سپس صفحه نمایش تاریک شود. یا در بعضی مدل ها، تصویر روشن و خاموش شود و سپس تصویر سیاه شود. و یا چراغ پاور چشمک بزند. حتی در بعضی از تلویزیون های ال ای دی ممکن است فقط قسمتی از تصویر سیاه شود و نیمی از تلویزیون تصویر وجود داشته باشد. دلیل این که با وجود سیاه بودن تصویر اما صدا همچنین به گوش می رسد، به این دلیل است که اگر مشکلی در بک لایت به وجود بیاید اختلالی در قسمت های دیگر دستگاه وارد نمی شود.

امتحان چند تست ساده

قبل از این که به فکر تعمیر و تعویض قطعات بیوفتید پیشنهاد می کنیم این چند تست ساده را امتحان کنید:

  • تلویزیون به مدت یک شب خاموش کنید و از برق بکشید. بعد از این مدت تلویزیون را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید. ممکن است مشکل بر طرف شود.
  • ابتدا تلویزیون را خاموش کنید سپس هر چیزی که به تلویزیون وصل است را از دستگاه جدا کنید. و تلویزیون را روشن کنید. سپس مجدد دستگاه های جانبی را وصل کنید، با این کار نیز ممکن است مشکل حل شود.
  • مطمئن شوید که تلویزیون در ورودی صحیح تنظیم شده باشد. مثلا دستگاه باید روی حالت HDMI  باشد، اما اشتباها روی حالت DVI تنظیم شده باشد. اگر این حالت نیز جواب نداد حالت HDTV را نیز امتحان کنید. همچنین اگر مشکل حل نشد ورودی های دیگر را نیز امتحان کنید. بنابراین همین مسئله می تواند باعث ایجاد مشکل شود.
  • دکمه ی منو را فشار دهید، اگر هیچ منویی ظاهر نشد، این مسئله می تواند به علت مشکلاتی در تی کان و یا برد اینورتر نور پس زمینه باشد. به همین منظور، چراغ های اتاق را خاموش کنید و اتاق را تاریک کنید و با دقت ببینید که در پس زمینه ی تلویزیون نور وجود دارد یا خیر. اگر نور وجود داشته باشد میفهمیم که مشکل از اتصلات تی کان است، بنابراین باید اتصالات تی کان را بررسی کنید.
  • اتصالات کابل پشت تلویزیون را بررسی کنید. گاهی علت مشکل نبودن تصویر در تلویزیون ال ای دی می تواند به واسطه ی اشتباهاتی در اتصالات کابل به وجود آمده باشد. به این معنی که HDMI را به یک مولفه ی اشتباه وصل کرده اید و همین اتصال به پورت نا مناسب باعث ایجاد مشکل شده. برای حل این مسئله باید  HDMI را جدا کنید و به ورودی دیگر که پورت مناسب آن می باشد وصل کنید.
  • اگر تلویزیون خود را در ورودی HDMI  تنظیم کردید علاوه بر این این تلویزیون تصویر ندارد، صدا هم ندارد، باید ورودی تلویزیون خود را عوض کنید. زیرا HDMI حامل صدا و تصویر است و ممکن است در صورت نبود صدا و تصویر خازن های آن خراب شده باشند.
  • شاید کابل هایی که در پشت تلویزیون قرار دارند شل شده باشند. بنابراین کابل های پشت تلویزیون بررسی کنید و از شل نبودن آن ها مطمئن شوید.
  • شاید نور پس زمینه خیلی کم است. پس در منو در قسمت تنظیمات نور پس زمینه را زیاد کنید.

مشکلات بک لایت

در تلویزیون های ال ای دی، نور بک لایت بوسیله ی لامپ های ال ای دی که در پشت صفحه نمایش ایجاد می شود، باعث دیده شدن سیگنال تصویر در صفحه نمایش می شود. گاهی ممکن است مشکل قطع شدن تصویر در تلویزیون های ال ای دی به علت از بین رفتن نور پس زمینه باشد. در این صورت باید تلویزیون را در حالت روشن قرار دهید. سپس چراغ ها را خاموش کنید و اتاق را تاریک کنید. یک چراغ قوه را با زاویه های مختلف به روی صفحه نمایش بتابانید. اگر می توانید بعضی از تصاویر را ببینید، به این معناست که نور پس زمینه از بین رفته. همچنین امکان دارد رنگ صفحه نمایش، به رنگ خاکستری روشن باشد. در این صورت بک لایت خراب شده است که باید تعمیر یا تعویض شود. در بعضی از مدل ها به دلیل هماهنگ نبودن ولتاژ خروجی برد پاور با ال ای دی ها بک لایت ها دچار ضعف هستند. همچنین اگربرق نوسان داشته باشد برد پاور تلویزیون قطع می شود و باعث قطع شدن ولتاژ بک لایت می شود و همین موضوع نیز یکی از علت های قطع شدن تصویرمی باشد. اگر به هیچ عنوان حتی با استفاده از چراغ قوه هیچ تصویری روی صفحه ی تلویزیون مشاهده نمی کنید، ممکن است اتصالات سست شده باشد و یا منبع تغذیه دچار مشکل شده باشد. برای راهنمای بیشتر می توانید به currys.co.uk مراجعه کنید.

چند نکته در رابطه با بک لایت ها

برای پیشگیری از خرابی بک لایت ها بهتر است که تلویزیون ها را به مدت زیاد روشن نگذاریم، به قسمت تنظیمات بروید و میزان روشنایی را بین ۷۰ تا ۸۰ تنظیم کنید. هیچ وقت میزان روشنایی را روی ۱۰۰ نگذارید و این تنظیمات را بر روی هر خروجی تصویر  HDMI 1 و HDMI 2 انجام دهید.

تعمیر بک لایت

در رابطه با تعمیر بک لایت باید بگوییم که، تعمیرات بک لایت جزء است و به هیچ عنوان عموم مردم قادر به تعمیر آن نخواهند بود. توجه داشته باشید که برای دسترسی به بکلایت تلویزیون باید پنل دستگاه باز شود که این کار نیاز به ابزار ویژه و محیط ایزوله دارد پس به هیچ وجه شخصا اقدام به این کار نکنید. پس برای تعمیر بک لایت حتما باید فرد متخصص در این حوزه، این کار را انجام دهد این کار نیاز به تشخیص و مهارت بالایی دارد. فردی که قصد تعمیر بک لایت را دارد باید بداند که بک لایت چیست و چه وظیفه ای در تلویزیون های ال ای دی را بر عهده دارد و در کدام قسمت از تلویزیون تعبیه شده، عوامل خرابی بک لایت را به طور کامل و دقیق بداند همچنین پروسه ی تعمیر را به خوبی بلد باشد، در این صورت می تواند اقدام به تعمیر و یا تعویض بک لایت کند. یکی از مشکلات رایجی که کاربران با آن روبرو می شوند، نداشتن تصویر در تلویزیون سامسونگ است.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیر تلویزیون سامسونگ یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا