عمومی

بی‌پولی در پیک پنجم – گزارشگر یک

مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: “ویروس کرونا ویروس های غیرمترقبه ای را به بیمارستان تحمیل کرده است. این مثل این است که ماهیانه 4 میلیارد توت بپردازید تا اکسیژن و تجهیزات محافظتی برای کارمندان خود تهیه کنید.

به گزارش گزارشگر یک ، این روزنامه هموطنان وی گفت: “هنوز توافقی برای ورود فرستاده ویژه پنجم وجود ندارد ، اما آنچه مشخص است این است كه تعداد بیماران بستری در بیمارستان بی سابقه است و تخت های ICC در حال پر شدن است.” بار بیماری و بیماران برای موسسات پزشکی بسیار سنگین شده است زیرا اخیراً فرمانده عملیاتی ستاد کرونا تهران به مشکلات مالی دانشکده پزشکی در نتیجه جهش جدید اشاره کرد. به گفته علیرضا زالی ، این دانشگاه ها باید شرایط اعتباری و لجستیکی خود را برآورده کنند و دولت باید به آنها کمک کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که در صورت عدم تأمین این منابع ، توانایی دانشگاه برای کنار آمدن با قله ویروس کرونا پنجم از بین خواهد رفت.

اظهارات زالی از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ویروس کرونا بیان شده است ، به طوری که هر دولت استانی و بیمارستان های دولتی در شهرها و شهرها به مراکز ویروس کرونا تبدیل می شوند و بخش های زیادی از این مراکز درمانی به بیمارستان بستری شدن بیماران ویروس کرونا در بیماران جدی در قله های متوالی اختصاص داده شده است تا درآمد آنها به حداقل برسد. . همچنین چالش برانگیز است. در بسیاری از مراکز منطقه ای و شهرهای بزرگ ، بیمارستان های ویروس کرونا بیماران غیر کرونری را پذیرش نمی کنند. به گفته مسئولان این بیمارستان ها ، بودجه دانشکده پزشکی طی 17 ماه گذشته درمان را مدیریت کرده است ، اما اکنون به دلیل کمبود بودجه مشکلی در ارائه خدمات وجود دارد. رهبر معظم انقلاب بر این امر تأکید کردند که انتظار می رود بودجه های مربوط به تاجگذاری افزایش یابد زیرا تنها بودجه مهم وزارت بهداشت در آوریل 1999 از ذخیره ارزی 1 میلیارد یورویی تخصیص یافت. در پرداخت با این حال ، تا پایان ماه اوت 1400 ، بودجه هنوز به طور کامل پرداخت نشده بود و هزینه های زیادی صرف اکسیژن و دستگاه های تهویه ، کپسول اکسیژن ، تخت بیمارستان ، تجهیزات بیمارستان و افزایش ICU ها شد. وزارت بهداشت می گوید که دولت باید برای تأمین بودجه گام بردارد ، اما اعضای کمیته بهداشت شورای ملی می گویند که پس از نهایی شدن بودجه ، نمی توانند بودجه اضافی اختصاص دهند.

در مورد موضوع پیک پنجم ایجاد شده برای مرکز درمانی ، کیانوش جهانپور ، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو ، کافی است که به همشهریان بگوید: مرحله آزمایش تشخیصی ، دارو و واکسیناسیون “بودجه اصلی است و برای این کار ، دولت باید تصمیم بگیرد و بودجه را تعیین کند.”

اکنون که هیچ پشتیبانی مالی از طرف وزارت بهداشت وجود ندارد ، و دیگر هیچ پشتیبانی مالی وجود ندارد ، ویروس کرونا به دلیل افزایش ویروس دلتا ، مشکل موسسات پزشکی که در آن برنامه های غربالگری فعال اختلال ایجاد شده و آزمایشهای تشخیص زودهنگام فروخته می شود.

درآمد و هزینه بیمارستانهای دولتی را نخوانید.

علاوه بر کمبود بودجه برای مدارس پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا در اوج پنجم ، بیمارستان های دولتی به دلیل خدمات گسترده ای که به بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا ارائه می شود ، در حال کاهش درآمد هستند و کمبود بودجه دولت برای حمایت از آنها اکنون یک مسئله است. یک چالش جدی برای اپیدمی ویروس کرونا در مدت زمان کوتاهی قله های مختلفی را با جهش های مختلف ویروس در ایران تشکیل داده است.

Coursero Sadeginit مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) به مشکلات شرکت پیک 5 کرونا اشاره کرد و گفت: “در بحث کرونا ، هزینه های غیرمنتظره ای که در گذشته نمی توانستیم با آن روبرو شویم اتفاق افتاده است. یکی از آنها حدود 4 میلیارد دلار ماهانه برای اکسیژن خالص یا مایع پرداخت می کرد. قبل از همه گیری تاج ، چنین هزینه ای وجود نداشت. “تهیه تجهیزات حفاظت شخصی برای پرسنل بیمارستان نیز یکی دیگر از هزینه های اضافی بیمارستان ها است و از نظر بیمه تأمین نمی شود.”

به گفته صادق ، بودجه از محل درآمد بیمارستان تأمین می شود. “از زمان شیوع ویروس کرونا ، برخی از خدمات روتین بیمارستان محدود شده است و هزینه زیادی برای تجهیز و ارائه این خدمات وجود دارد ، اما پزشکان اکنون قادر به انجام فعالیت های پزشکی در این منطقه نیستند. بسیاری از بخشهای درمانی و تخت ها در قله های مختلف ویروس کرونا هستند زیرا به بیمارستان بستری شدن بیماران اختصاص دارد: “همه اینها مشکلات جدی برای فروش بیمارستان ایجاد کرده است.”

به گفته امام خمینی (ره) ، رئیس بیمارستان ، این مراکز درمانی سالهاست که خودگردان هستند و اکنون بخشی از هزینه آن از درآمد خود بیمارستان است. به همین دلیل ، اگر درآمد نسبت به هزینه افزایش پیدا نکند ، مشکلاتی برای بیمارستان به وجود می آید. وی گفت: “در سال های اخیر ، تورم بالاتر از تعرفه ها بوده است ، بنابراین سطح بیمارستان ها به یک منحنی منفی نزدیک می شوند و با شیوع ویروس کرونا ، این مراکز بهداشتی برای اجرای خدمات روزمره خود با مشکلات مالی بیشتری روبرو هستند.” . حوادث بسیار نگران کننده “این به این دلیل است که با وجود کاهش درآمد ، حجم کار افزایش یافته است.”

امام خمینی (ره) رئیس بیمارستان با اشاره به کمک های دولت به دانشکده های پزشکی و بیمارستان های ملی و دولتی گفت: “با توجه به بودجه اختصاص یافته در این مدت ، ما توانستیم نواقص را جبران کنیم. البته محدودیت هایی نیز وجود داشت ، اما سعی کردیم در ارائه خدمات به بیماران دارای عروق ویروس کرونا در چهار قله قبلی تداخل نداشته باشد. اما اکنون ما با وضعیت جدی تری روبرو هستیم و علاوه بر این ، برخلاف دوره قبلی ، بیماران بیشتری را که همبستگی ندارند ، ویزیت می کنیم. این بیماران طی چند ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا قلب از درمان خودداری کرده اند ، اما اکنون تعداد ویزیت ها افزایش یافته است. “این موضوع با پیک 5 ، چالش دیگری برای ما در ارائه خدماتی است که فضا و تختخواب را به بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا اختصاص می دهد.”

بودجه وزارت بهداشت برای پاسخگویی به کرونا کم است.

کمبود بودجه برای پاسخ به ویروس کرونا ، کمبود واکسن و حتی مشکلات ارائه خدمات گسترده به بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا در نهایت توجه شورای ملی را جلب می کند. جایی که مشکلات مردم را پیگیری می کند. همایون سماحی ، عضو کمیته بهداشت شورای ملی ، کمبود بودجه برای تاج گذاری را تأیید کرد. این یک صندوق ذخیره است ، اما تا آنجا که من می دانم ، 70-80٪ این بودجه فقط یک ماه پیش محقق شد که بانک مرکزی در مقابل مقامات وزارت بهداشت توضیح داد. البته این بودجه فقط به وزارت بهداشت محدود نمی شود. فقط روی دارو و تجهیزات پزشکی تمرکز نکنید “از جمله سهمیه ارتش ROK که در کرونا فعالیت می کند”

وی با بیان اینکه کرونا مسئله مهمی است و نیاز به توجه ویژه دارد ، گفت: شورای ملی باید اقدامات عملی برای حمایت از سیستم بهداشتی را برای کنترل شیوع ویروس کرونا انجام دهد. درست است که بودجه وزارت بهداشت در مقایسه با عرضه و تقاضای کرونا ، داروها و تجهیزات پزشکی اندک است ، اما س questionال این است که آیا کمبود آب محلی از قبل باعث هیاهو شده است؟ یا آیا قطعی برق مشکلات جدی بهداشتی در همه مناطق خصوصاً ایجاد نکرد؟ البته لازم به ذکر است که کنگره برای پیگیری و نظارت بر حل و فصل این مسائل باید زودتر به آنجا می آمد. اما آنچه مهم است بحران بودجه است. درست است که نجات جان انسان از ویروس کرونا بسیار مهم است ، اما کمبود آب و قطعی برق زندگی را نیز تهدید می کند و تا زمانی که اعتبار کافی فراهم نشود ، هیچ یک از این بحران ها برطرف نخواهد شد. منابع ارزی ما محدود است. “بیایید روشن کنیم که بدون فروش نفت نمی توانیم این بودجه را تأمین کنیم.”

وی گفت: “شما باید به قول های خود عمل کنید.” مطمئن نیستید که آیا وزارت بهداشت می تواند 10 میلیون دوز واکسن در ماه تزریق کند یا خیر؟ البته ، تحقق این امر به در دسترس بودن واکسن بستگی دارد. همچنین ، علیرغم کمبود بودجه ، هزینه دریافت واکسن بیش از خساراتی است که کرونا برای تهیه دارو و دستگاه های اکسیژن و افزایش تعداد ICU ها به بخش درمان وارد کرده است. دولت ها باید تمام تلاش خود را برای تأمین هزینه خرید واکسن انجام دهند. برای خرید 100 میلیون دوز واکسن خانگی و دو بار تلقیح 50 میلیون نفر ، فقط 20 تریلیون تن مورد نیاز است. “این بودجه باید از بودجه خرید واکسن خارجی جدا شود.”

860 میلیون یورو ذخیره ارزی

بودجه وزارت بهداشت برای پاسخ به ویروس کرونا در حال اتمام است. این چالش در پایان دولت دوازدهم به دولت بعدی تحویل داده خواهد شد و بعید به نظر می رسد که وزارت بهداشت دولت سیزدهم نقش زیادی در مدیریت ویروس کرونا داشته باشد. سبدهای واکسیناسیون در کشور در پاییز.

اما حسینعلی شهریاری ، رئیس کمیته بهداشت شورا معتقد است که سو mis مدیریت باعث شده بودجه کافی برای رسیدگی به بسته پنجم فراهم نشود. وی گفت: “بسیاری از نقایص در مبارزه با کرونا و مبارزه با کودتاهای مکرر به دلیل سو mis مدیریت ستاد ملی تاج است.” از جاده هایی که در تعطیلات نوروز و رمضان امسال بسته نشده است ، تا انتخابات شورای شهر و شهر با حضور تعداد قابل توجهی مردم. این وضعیت توسط ستاد ما کنترل نشده و به وضعیت جدی کرونا کمک می کند. “تا پایان قله چهارم ، ورود به قله دیگری را تجربه خواهیم کرد.”

شهریاری همچنین اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا 860 میلیون یورو ذخیره ارزی پرداخت کرده است. “بخش قابل توجهی از این مبلغ طی 16 ماه محقق شد. هیچ چیز نباید در هر برهه از زمان متعلق به وزارت بهداشت باشد. همچنین ، ما تخصیص پایدار منابع پیش بینی شده توسط قانون را مشاهده نکردیم. 1٪ اضافه شده ارزش در سال 1999 تخصیص داده شده است. یک ریال ، حداقل 140-150 میلیارد ارزش ، به وزارت بهداشت ، که متعلق به وزارت بهداشت است ، نرسیده است ، اما همان سرنوشت به 10٪ درآمد خالص طرح هدفمندی یارانه ها. وی گفت: “انتظار می رفت که با این وضعیت روبرو شوم.”

وی به قسمت دیگری از سو mis مدیریت ویروس کرونا اشاره می کند. به گفته شهریاری ، مشکلات منطقه کرونا تنها به تخصیص بودجه محدود نمی شود و سوman مدیریت کنترل بیماری چالش دیگری است. وی گفت كه از آن زمان كنگره نگران شیوع ویروس دلتا در كشورهای مرزی شرقی بوده است ، و با اشاره به نامه ای كه كمسیون در تاریخ 26 مه سال جاری برای بستن مرزهای شرقی به مقر ملی ویروس كرونا ارسال كرد. وی گفت: “این ویروس سیستان ، بلوچستان و سایر مناطق را آلوده خواهد کرد.” “اما هیچ کس به نامه ما توجه نکرد و اکنون شاهد چنین وضعیتی هستیم.”

رئیس کمیته بهداشت کنگره از تلاش های کنگره برای تخصیص پول بیشتر به سیستم بهداشتی ، به ویژه وزارت بهداشت صحبت کرد. البته ، امسال شاهد برخی موافقت های دولت و کنگره در عرصه سلامت هستیم. “بودجه وزارت بهداشت توسط دولت 100 میلیارد وون و توسط شورای ملی به همان میزان قطع شد و علی رغم تلاش ما برای خلاص شدن از شر این 200 میلیارد وون ، آنها گوش ندادند.”

به گفته شهریاری ، این مسائل به دولت سیزدهم منتقل می شود. خزانه خالی به رئیس جمهور بعدی تحویل داده خواهد شد ، و منابع مالی کم باقی خواهد ماند. هیچ کنترلی بر مصرف منابع وجود ندارد. در این قانون لازم بود که ارز تجهیزات و ملزومات پزشکی حداقل در 60 ماه اول ارز مورد نظر دولت در نظر گرفته شود ، اما این اتفاق نیفتاد. بسیاری از داروها گران شده اند و شرکت ها آنها را با نصف قیمت وارد کرده اند. “در آینده پس لرزه هایی از این مشکلات ایجاد خواهد شد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا