عمومیگزارشگر کسب و کار

راه های شناسایی شارژرهای اصل آیفون

همانطور که می‌دانید دنیای تکنولوژی از تولیدکنندگان بی‌شماری برخوردار است که محصولات زیادی را تولید و به بازار عرضه می‌‌کنند. در این راستا تنوع محصولات برند اپل باعث شده تا انتخاب و نحوه تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل، برای مصرف‌کنندگان این محصول سخت شود. محصولات تولید شده طیف وسیعی دارند که قیمت‌های متفاوت و همچنین کیفیت‌های مختلفی را شامل می‌شوند.

البته تجهیزات الکترونیکی بسیار ظریف و حساس هستند و احتمال خرابی در آن‌ها بالا است. بنابراین همین دو عامل موجب شده تا اهمیت تشخیص تجهیزات اصل و باکیفیت بیشتر شود. سری یا کلگی شارژر از محصولاتی است که انتخاب و تشخیص نمونه اصل آن از کپی، به نسبت دیگر تجهیزات، اهمیت و دشواری زیادی دارد. زیرا برای هر مدل از گوشی، سری شارژر با درجات کیفی متفاوت در بازار وجود دارد.

چگونگی تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل

شرکت اپل شارژرهایی با خروجی‌‌های متفاوت از جمله ۱۸ و برای مدل‌های قدیمی‌تر ۵ واتی عرضه می‌کند. اما شارژر استاندارد موبایل‌های آیفون از مدل ۱۱ به بعد شارژرهایی با خروجی ۲۰ وات می‌باشد. البته پس از تصمیم برای حذف کابل و سری شارژر از جعبه موبایل‌های آیفون، مصرف‌کنندگان باید این شارژرها را به طور جداگانه خریداری کنند.

باید بدانید شارژر ۲۰ وات اپل اصل از نوع USB-Type C می‌باشد که در فرکانس 50 تا 60 هرتز و ولتاژ 100 تا 240 کار می‌کند. همچنین ولتاژ خروجی آن 9 ولت است و جریان 2.2 آمپری دارد که در نتیجه با 20 وات گوشی را شارژ خواهد کرد.

بسته‌بندی این مدل شارژرها ویژگی‌های ظاهری خاصی دارد که باعث می‌شود موارد اصل از غیر اصل تشخیص داده شود. مدل‌هایی که به آن‌ها copy high می‌گویند برخی از این ویژگی‌ها را دارند و مصرف‌کنندگان را به‌اشتباه می‌اندازند. برای انتخاب درست و نحوه تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

  • رنگ تصویر شارژر بر روی بسته‌بندی
  • فونت تایپی عدد ۲۰ بر روی جعبه
  • محل قرارگیری پلاستیک بالای جعبه
  • شکل آیکن USB-C بر روی جعبه
  • تطابق سریال نامبر
  • دفترچه‌های راهنما
  • شکل پین‌های محل اتصال کابل به کلگی شارژر
  • محو بودن نوشته‌های روی شارژر
  • وزن جعبه

رنگ تصویر شارژر بر روی بسته‌بندی:

عکس کلگی حک شده روی جعبه شارژرهای اصل اپل کاملاً سفیدرنگ می‌باشد. اما رنگ موارد کپی معمولاً کمی تیره‌تر (سفید متمایل به زرد) هستند. در بعضی موارد نیز بر روی تصویر شاخه‌های پریز شارژر سوراخ قرار دارد که البته خیلی وقت است از این شاخه‌ها بدین شکل تولید نمی‌شود.

فونت تایپی عدد ۲۰ بر روی جعبه:

شکل نوشتاری عدد ۲۰ بر روی جعبه در موارد اصل با غیر اصل فرق دارد. در تصویر زیر تفاوت نمایش داده ‌شده است. تصاویر سمت چپ اصل و تصاویر سمت راست غیر اصل می‌باشد.

محل قرارگیری پلاستیک بالای جعبه:

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، محل قرارگیری پلاستیک بالای جعبه در شارژر آیفون اصل در وسط می‌باشد (تصویر چپ) و در جعبه غیر اصل در کنار جعبه قرار گرفته است.

شکل آیکن USB-C بر روی جعبه:

این آیکن بر روی گوشه سمت چپ پشت جعبه سری شارژر قرار دارد. الگوی چاپ شکل این آیکن در شارژر اصلی به‌صورت نقطه‌نقطه بوده و یک سایه کم‌رنگ در کناره‌های سمت چپ و راست آن درج شده است. اما در نسخه غیراصل این دو مورد دیده نمی‌شود. در تصویر سمت چپ تفاوت نسخه اصلی نسبت به نسخه غیراصل (راست) نشان داده شده است.

تطابق سریال نامبر:

سریال نامبر حک شده بر روی کلگی باید عیناً مشابه سریال نامبر بر روی جعبه آن باشد. در تصویر زیر محل دقیق قرارگیری سریال نامبر روی کلگی و جعبه نمایش داده شده است.

دفترچه‌های راهنما:

در جعبه نمونه اصلی تولید شده توسط اپل دو عدد دفترچه راهنما قرار دارد.

شکل پین‌های محل اتصال کابل به کلگی شارژر:

شکل پین‌ها در نسخه اصلی به این صورت است که ۸ پین اتصال بر روی درگاه اتصال کابل به سری شارژر قرار دارد که ۶ پین آن در وسط و دو پین در کناره‌ها جای گرفته است. البته می‌توان این مورد را به‌راحتی با دوربین گوشی بررسی کرد. در شکل ذیل، تصویر سمت چپ نشان‌دهنده شکل این درگاه در نمونه اصلی می‌باشد.

محو بودن نوشته‌های روی شارژر:

نوشته‌های روی محصولات اپل محو و تار می‌باشند. زیرا اپل از نوع جوهر خاصی استفاده می‌کند که مضرات کمتری برای محیط‌زیست بهمراه دارد. لذا وضوح‌بالای نوشته‌های بر روی سری شارژر نشان‌دهنده تقلبی بودن آن است.

وزن جعبه:

وزن جعبه بسته‌بندی کلگی شارژر ۸۵ گرم و وزن خود کلگی ۵۵ گرم است. اگر محصولی اعدادی غیر از این‌ها داشته باشد نشان‌دهنده تقلبی بودن آن محصول می‌باشد. توصیه می‌شود مقاله را نیاکنون دنیای تکنولوژی مملو از تولیدکنندگان بی‌شماری است که محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه می­‌کنند. محصولات تولید شده توسط این شرکت‌­ها طیف وسیعی را شامل می­‌شوند که قیمت‌­های گوناگون و به‌تبع آن کیفیت­‌های مختلفی را در برمی­‌گیرند. این تنوع باعث می‌­شود تا سبدی از انتخاب‌­ها، از تولیدات اصل تا کپی‌­های بسیار بی‌کیفیت، در برابر مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. از طرفی تجهیزات الکترونیکی نسبت به گذشته بسیار ظریف و حساس­‌تر شده‌­اند و احتمال خرابی در آن­ها بالاتر رفته است. همین دو عامل باعث شده تا اهمیت تشخیص شارژر اورجینال اپل بیش‌ازپیش باشد. در ادامه این مطلب به نکات مهمی خواهیم پرداخت که از طریق آن بتوانید روش های تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی را یاد بگیرید.

تشخیص اصل بودن آداپتور ۲۰ وات اپل

اگرچه که اپل شارژرهایی با خروجی­‌های مختلفی (از جمله 18 و برای مدل­‌های قدیمی‌تر 5 واتی) برای گوشی­‌های آیفون عرضه کرده است اما شارژر استاندارد گوشی­‌های آیفون از مدل 11 به بعد شارژرهایی با خروجی 20 وات است. از طرفی پس از تصمیم بحث‌برانگیز اپل برای حذف کابل و سری از جعبه گوشی­‌های آیفون مصرف‌کنندگان باید این شارژرها را به طور جداگانه برای آیفون­‌ها خریداری کنند. شارژر ۲۰ وات اپل اصل از نوع USB-Type C است که در فرکانس 50 تا 60 هرتز و ولتاژ 100 تا 240 کار می­کند. ولتاژ خروجی آن 9 ولت است و جریان 2.2 آمپری دارد که در نتیجه تقریباً با 20 وات گوشی را شارژ می­کند.

بسته‌بندی این سری شارژرها ویژگی­‌های ظاهری به خصوصی دارند که با کمک آن­‌ها می­توان تشخیص شارژر ۲۰ وات اپل را ممکن کرد. با این‌ حال همچنان احتمال دارد مدل‌­هایی که به‌اصطلاح به آن­ها (High copy) می­‌گویند تعداد زیادی از این ویژگی­‌ها را داشته و مصرف‌کنندگان را به‌اشتباه بیندازند. پیش از بررسی این موارد لازم به ذکر است که همچنان بهترین راه برای تشخیص شارژر آیفون اپل اصلی ، خرید از فروشگاه­‌های معتبر است

در ادامه به تعدادی از مواردی که می­‌تواند به ما در تشخيص شارژر اصل ايفون کمک کند می­پردازیم:

رنگ تصویر شارژر بر روی بسته‌بندی

عکس آداپتور بر روی جعبه شارژرهای اصل اپل کاملاً سفیدرنگ است درحالی‌که موارد کپی معمولاً کمی تاریک­تر (سفید متمایل به زرد) هستند. در عکس بالا می‌توانید تفاوت رنگ را تصویر سری روی جلد نمونه اصل (سمت چپ) از نمونه غیر اصل (سمت راست) را ببینید

فونت تایپی عدد 20 بر روی جعبه

شکل نوشتاری عدد 20 بر روی جعبه در موارد اصل با غیر اصل متفاوت است. برای تشخیص اداپتور اصل ایفون ۲۰ وات از این طریق باید توجه زیادی به خرج دهید و شاید برای همه کاربران راه آسانی نباشد.

شکل USB-C بر روی جعبه

شکل USB-C بر روی جعبه آداپتور تقلبی سایه‌های بیشتر و پررنگ‌تری دارد و همچنین سری لاتنینگ در تصویر کوچک‌تر از نسخه اصلی به نظر می‌رسد. در تصویر سمت چپ تفاوت نسخه اصلی نسبت به نسخه غیر اصل (راست) را مشاهده می­کنید.

تطابق سریال نامبر

سریال نامبر درج شده بر روی آداپتور باید عیناً مشابه سریال نامبر درج شده بر روی جعبه آن باشد. در شکل زیر محل دقیق قرارگیری سریال نامبر روی آداپتور و جعبه نشان‌داده‌شده است:

دفترچه‌های راهنما

بدون توجه به اینکه در چه کشوری این شارژرها به فروش می­رسند، در جعبه نمونه اصلی تولید شده توسط اپل دو عدد دفترچه راهنما وجود دارد.

شکل پین­‌های محل اتصال کابل به کلگی شارژر

در نسخه اصلی 8 پین اتصال بر روی درگاه اتصال کابل به سری شارژر وجود دارد که 6 پین آن در وسط و دو پین در کناره­‌ها قرار گرفته است. این مورد را می‌توان به‌راحتی با دوربین خود گوشی چک کرد.

محو بودن نوشته‌های روی شارژر

به‌طورکلی نوشته­‌های روی محصولات اپل محو و تار هستند. دلیل این امر آن است که اپل از نوع جوهر خاصی استفاده می­‌کند که مضرات کمتری برای محیط‌زیست داشته باشند. در این صورت وضوح‌بالای نوشته­‌های بر روی سری شارژر نشان‌دهنده تقلبی بودن آن خواهد بود. در تصاویر زیر تفاوت رنگ نوشتار این دو نوع را مشاهده می­‌کنید (تصویر سمت چپ مربوط به آداپتور اصل است).

وزن جعبه

باوجوداینکه چک کردن این مورد آن‌چنان راحت و برای همگان مقدور نیست، بااین‌حال یکی از بهترین روش­‌ها برای تشخیص شارژر آیفون 13 اصل است. وزن جعبه بسته‌بندی آداپتور 85 گرم و وزن خود آداپتور 55 گرم بوده و اعدادی غیر از این­‌ها نشان‌دهنده تقلبی بودن محصول است.

سؤالات متداول

برای تشخیص شارژر اپل اصلی از تقلبی چه مواردی را بررسی کنیم؟ بررسی جعبه‌ بسته‌بندی از نظر ظاهری، تطابق سریال نامبر، بررسی ظاهری خود شارژر (نوشته‌ها، شکل پین‌ها و غیره).

تشخيص شارژر اصل ايفون از روی محو بودن نوشته‌های شارژر چگونه است؟ به‌طورکلی نوشته­‌های روی محصولات اپل محو و تار هستند. به این علت که اپل از نوع جوهر خاصی استفاده می­‌کند که مضرات کمتری برای محیط‌زیست داشته باشند.

در این مطلب به مقایسه مک بوک ایر M1 با مک بوک ایر M2 میپردازیم. آیا این هزینه بیشتر به صرفه است؟

ز مطالعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا