اقتصادیعمومیگزارشگر کسب و کار

چرا آیفون تصویری در را باز نمی کند

شاستی درب بازکن در آیفون معیوب است

شاستی درب باز کن که وظیفه فرمان و رساندن ولتاژ به رله درب بازکن را دارد تا درب باز کن عمل کرده و درب را باز نماید. جهت تست شاستی در باز کن (جهت باز نشدن درب) می توانید از اهم متر و یا بازر استفاده نمایید. در صورت فشار دادن شاستی بازر باید به صدا در آید.

۲. ولتاژ نامناسب برد تغذیه

در اینجا ولتاژ عامل اصلی باز نمودن درب در داخل واحد است. در برخی از آیفون ها جهت تغذیه رله در باز کن ولتاژ مناسب از داخل آیفون به پنل منتقل نمی شود.

پس مدار داخلی آیفون باید بررسی گردد و در صورت نیاز قطعه، برد تغذیه تعویض شود. در آیفون هایی نظیر الکتروپیک و تابا حتما ولتاژی بالا تر از ۱۶ ولت مورد نیاز است. در آیفون های کوماکس و … ولتاژی بالا تر از ۱۴ ولت مورد نیاز خواهد بود. صاف نبودن ولتاژ نیز از دلایل اصلی باز نکردن درب آیفون تصویری می باشد.

معرفی انواع مشکلات باز نشدن درب

۳باز نشدن درب به دلیل مسیر طولانی

افت ولتاژ از دلایل اصلی باز نشدن درب توسط یک یا چند واحد است. افت ولتاژ معمولا در ولتاژ های پایین بسیار زیاد دیده می شود. این بدان معنی است که اگر ولتاژ برد تغذیه، کمی با مشکل مواجه گردد، درب باز کن عمل نخواهد کرد. پس طول مسیر دلیل اصلی افت ولتاژ و در نهایت باز نشدن درب است.
راه حل برطرف نمودن مشکل درب بازکن، استفاده از برد تغذیه نو و در صورت عمل نکردن استفاده از برد های تغذیه با ولتاژ بالا تر است. توجه داشته باشید که استفاده از برد تغذیه با ولتاژ بالا تر را حتما به یک متخصص بسپارید!!! چرا که در صورت استفاده از ولتاژ نامناسب آیفون تصویری شما خواهد سوخت.

۴مناسب نبودن جنس کابل دلیل بر باز نکردن درب بازکن

همان طور که عامل های افت ولتاژ را می دانیم، یکی از مهم ترین دلایل افت، وجود کابل با جنس و یا آلیاژ نامناسب است. جنس نامناسب در کابل کشی از عبور جریان جلوگیری خواهد کرد، که همین دلیل اصلی افت ولتاژ است.

یعنی کابل در مدار به صورت یک مقاومت و یا مصرف کننده خواهد بود و در صورتی که دو عدد مصرف کننده با یکدیگر سری شوند، ولتاژ در بین آن ها به مقدار اهمشان تقسیم می گردد. در نهایت با مشکل باز نشدن درب مواجه خواهیم شد. راه حل آن نیز استفاده از برد تغذیه با ولتاژ های بالاتر برای چشم پوشی از ولتاژ هدر رفته در سیم خواهد بود.

در صورتی که مشکل باز نشدن درب در تمام واحد ها مشترک باشد:

بررسی رله درب
بررسی سیم درب باز کن
بررسی خود درب باز کن
بررسی ترانس درب باز کن

۱. رله معیوب است

قبل این موضوع، به طور کامل رله را یاد گرفتیم و حال به راحتی می توانیم رله را تست نماییم. جهت تست کردن رله از یکی از واحد ها بخواهید تا درب را باز نماید. در صورت باز نمودن درب، رله آیفون تصویری داخلی باید صدای تق (وصل شدن بوبین) دهد. اگر این صدا را شنیدید یعنی ولتاژ مناسب به بوبین رله جهت عملکرد می رسد و باز نشدن درب مربوط به داخل واحد نمی باشد.

حال باید تیغه ها را توسط بازر چک کنید که در صورت وصل شدن بوبین تیغه نیز وصل گردد. اما اگر هیچ صدایی نشنیدید می توانید به صورت دستی به بوبین رله ولتاژ ۱۲ ولت دهید. در این صورت هم اگر رله عمل نکرد علت باز نشدن درب خرابی رله است. اما اگر رله عمل کرد یعنی ولتاژ مناسب جهت تغذیه بوبین رله به رله نمی رسد. پس مدار تغذیه را چک نمایید.

۲. سیم درب بازکن قطع شده

مدار درب باز کن را توسط بازر چک نمایید تا سیمی قطع نشده باشد.
معمولا به علت زیاد باز و بسته شدن درب های ورودی ساختمان ها ممکن است سیم پشت درب قطع شده باشد.
سیم کشی درب باز کن را چک نمایید.

۳ : درب باز کن سوخته است.

درب باز کن ها نیز در مدار داخلی خود از بوبین جهت کشیدن قطعه ای برای باز شدن درب استفاده می کنند. این بوبین دارای یک سیم پیچ برای ایجاد میدان مغناطیسی است و با این میدان مغناطیسی ایجاد شده به راحتی می تواند یک قطعه فلزی را به داخل خود بکشد که همین امر باعث باز شدن درب می شود.

جهت تست کردن سیم پیچ مربوطه از اهم متر استفاده شود.

رفع مشکلات باز نشدن درب در سیستم آیفون تصویری در محل از جمله خدماتی است که پارسیان تعمیر در جهت رفاه حال و کمک به مشتریان تهرانی در سراسر تهران ارائه می‌ دهد.

آیفون‌ های تصویری هم مانند هر وسیله‌ الکتریکی دیگری؛ نیاز به سرویس و نگهداری دارند. با گذشت زمان و بالا رفتن عمر دستگاه، طبیعی است که مشکلاتی برای دستگاه پیش آید. در صورت بروز ایراد یا مشکل در دستگاه شما بی‌ شک تعمیر کردن دستگاه مقرون به‌ صرفه‌ تر خواهد بود و هزینه‌ ای که شما باید برای خرید و نصب یک آیفون تصویری جدید متحمل شوید بیش از تعمیر دستگاه فعلی شما است.

رفع مشکلات باز نشدن درب با پارسیان تعمیر

زمانی که دستگاه شما دچار مشکل شده است، اولین اقدامی که باید انجام دهید پرسیدن علت کارکرد نامطلوب دستگاه از یک فرد متخصص است. در واقع مرحله‌ قبل از یا صوتی، عیب‌ یابی درست آن است تا نوع تعمیر. بدیهی است که در صورت اشتباه تشخیص دادن عیب دستگاه، شما متحمل صرف زمان و هزینه‌ اضافی می‌ شوید. معمولاً مشکلاتی که برای آیفون‌ ها ایجاد می‌ شود مربوط به کابل‌ کشی، پنل بیرونی ساختمان یا مانیتور داخل می‌ باشد.

شرکت پارسیان تعمیر همواره آماده‌ ارائه‌ خدمات نصب و تعمیرات تخصصی آیفون تصویری در تهران هست. مطمئناً به عنوان یک مشتری انتظار دارید که مشکل آیفون تصویری‌ تان در کم ترین زمان ممکن حل شود و هم چنین با هزینه‌ ای به صرفه انجام گیرد.

ما نیز نیاز مشتریانمان را درک می‌ کنیم و به شما این تضمین را می‌ دهیم که متخصصین تعمیرات تخصصی آیفون تصویری ما در زمینه  عیب‌ یابی و تعمیر آیفون‌ های تصویری مختلف حرفه‌ ای هستند و بهترین خدمت را به شما ارائه می‌ دهند.

تمامی خدمات پارسیان تعمیر دارای تضمین کتبی ۶ ماهه می‌ باشد و فقط با یک تماس تا کم تر از دو ساعت در هر منطقه از تهران، متخصص تعمیرات آیفون تصویری پارسیان تعمیر در محل شما خدمتتان می‌ رسد

دکمه بازگشت به بالا