سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

راه های مراقبت از موهای فرفری که باید بدانید

موهای فر جزو زیباترین انواع مو در جهان به‌حساب می‌آیند، ولی متاسفانه هر شخصی که موهای فری دارد نحوه نگهداری و مراقبت از آن را سخت و طاقت‌فرسا می‎‌داند. حقیقت این است که موهای فر زودتر وز و خشک می‌شوند و به دلیل حساسیت بیش‌تر، آسیب پذیرتر هستند. کافی است تا نحوه نگهداری درست و مراقبت از موی فر را بدانید و کمی برای آن‌ها زمان بگذارید. خواهید دید که داشتن موهای فر نه تنها سخت نیست، بلکه نعمت بزرگی است که باید از آن نهایت بهره را ببرید. در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح مراقبت از موی فر را آموزش دهیم و محصولات مورد نیاز را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

وسایل حرارتی دشمن موهای فرفری هستند

گرما می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. همچنین می‌تواند آنها را شکننده، خشک و زبر کند. سشوار کشیدن یا اتو کشیدن مو می‌تواند جهت رویش طبیعی فرهای شما را بر هم بزند و منجر به پدیدار شدن وز، خشکی موها و غیر قابل کنترل شدنشان شود.

بنابرایت توصیه می‌شود، از ابزارهای حرارتی برای همیشه استفاده نکنید؛ یعنی استفاده از آن را به حداقل برسانید. موهای براق و صاف را برای مناسبت‌های خاص کنار بگذارید و قبل از استفاده از یک ابزار حرارتی، مو را کاملا آماده کنید. برای جلوگیری از خشکی یا آسیب، حتما از محصولات محافظت مو استفاده کنید.

همیشه پوست سرتان را باید تمیز نگه دارید

همان طور که گفته می شود، شامپو زدن موهای فرفری، برای رشد موی سالم، لازم است زیرا همه محصولات انباشته از روغن ها، کثیفی و گرد و غبار را تمیز می کند. هنگام شامپو زدن، روی مالش و تمیز کردن پوست سر خود با نوک انگشت هایتان تمرکز کنید.

وقتی از حمام بیرون می آیید، به آرامی موهای خود را با حوله ای نخی خشک کنید و آب باقیمانده را بگیرید. از حوله زبر استفاده نکنید، زیرا می تواند باعث شود که کوتیول ها باز شود و موی شما را وز تر کند. در این صفحه می توانید خرید شامپوی خارجی اصل را اجام دهید.

مصرف آب داغ را هنگام حمام کردن به حداقل برسانید

بله، شامپو با آب سرد و یا آب آبکشی با آب سرد تجربه بسیار لوکس و خوشایندی نیست. چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک و در بحث نکات مراقبت از مو گفته شد آب سرد، آن کوتیکول ها را می بندد، که به نوبه خود رطوبت را در آنها قفل می کند، موهای شما را مرطوب می کند و وزی را کاهش می دهد.

نحوه صحیح شانه زدن موهای فرفری را می دانید؟

 برای موهایتان، از شانه های مناسب استفاده کنید. روی بهترین شانه با کیفیت ممکن، سرمایه گذاری کنید. موهایتان را محکم شانه نکنید. زمانی که موهای خود را بعد از شامپو زدن شانه می کنید، از یک شانه با دندانه بسیار بزرگ استفاده کنید و به آرامی به قسمت بالای مو بروید.

موهای خود را همیشه زمانی که مرطوب است جدا کنید، ترجیحاً وقتی که با یک پوشش نرم‌کننده محافظت می شود. زمانی که خیلی خیس است، شانه نکنید. این کار باعث شکستن رشته های مو و ایجاد گره ها، و از بین رفتن شکل فری موهای شما و وز شدن آن خواهد شد. شما همچنین می توانید موها را از ریشه جدا کنید.

به طور کلی، موهای مجعد در معرض خشک شدن قرار دارند، که دلیل مهم شستشوی آنها هم همین است. شامپو زدن بیش از حد، کوتیکول ها را باز می کند و موها روغن طبیعی مو، خود را از دست می دهند، و حلقه های موی شما را حتی بیشتر از قبل خشک خواهد کرد. هر چه کمتر بشویید، بهتر است! مثلا 1- 2 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

کوکتیل مخصوص موهای فرفری بسازید

یک روغن تغذیه‌کننده‌ی قوی برای خودتان انتخاب کنید. روغن‌ نارگیل‌، روغن بادام شیرین و یا کرچک برای این منظور فوق‌العاده هستند. هر زمانی که خواستید موهایتان را حالت بدهید این روغن‌ها را با موادی که برای حالت دادن موهایتان استفاده می کنید ترکیب کنید.

به عنوان مثال اگر از موس مو استفاده می‌کنید زمانی که از حمام آمدید کمی موس مو را با روغن نارگیل ترکیب کنید و به موهایتان آغشته کنید؛ یا اگر از کرم موی حالت دهنده‌ یا ژل استفاده می‌کنید کمی روغن بادام شیرین را با این مواد ترکیب کنید و به موهایتان بمالید.

این کوکتیل مخصوص برای موهای فر عالی است چرا که مواد حالت دهنده حالت طبیعی پیچ و تاب موها را حفظ می‌کنند و روغن‌های مغذی ضمن آب‌رسانی به موها، باعث تقویت کوتیکول‌های مو می‌شوند.

موهای فر خود را به طور عمیق رطوبت رسانی نمائید

نرم کردن عمیق موها به طور منظم، برای تمام انواع موهای فر مفید خواهد بود. از یک نرم کننده‌ی غلیظ و رطوبت رسان روی طول موها استفاده کنید. به انتهای موها بیشتر توجه کنید. سپس یک کلاه دوش تهیه کنید و سرتان را بپوشانید.

به موها حداقل 20 دقیقه زمان دهید، تا تمام رطوبت را جذب کنند و سپس موها را با آب ولرم (نه گرم) بشویید. آب گرم می‌تواند به فولیکول‌های موی شما آسیب برساند یا آنها را ضعیف کند.

از وسیله های مناسب برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید

اگر موهایتان در زمان خشک شدن وز می شود، پس از سشوار استفاده نکنید، از محصولاتی که برای موهای فرفری هستند استفاده کنید، مانند:کرم فعال کننده حلقه های مو و یا کمی روغن آرگان که موهایتان را بسیار زیبا می کنند.

همچنین می توانید از دستگاه دیفیوزر استفاده کنید، سر خود را وارونه نگه دارید و دیفیوزر را به طور پیوسته بر روی پوست سر تان نگه دارید؛ آن را خیلی زیاد تکان ندهید چون همه این بادها می تواند موهایتان را وز کنند. در کل اعمال گرمای اضافی می تواند باعث شود که موهای شما شکل مارپیچ طبیعی خود را از دست بدهند و باعث شوند که آنها بی روح به نظر برسند.

اگر شما متوجه این مسئله شدید، استفاده از هر نوع وسیله حرارتی (از جمله سشوار با دیفیوزر که استفاده می کنید!) را برای یک یا دو هفته محدود کنید، و بر روی حلقه های موی خود تمرکز کنید تا آنها را زیبا کنید.

اگر از ابزارهای سبک حرارتی استفاده می کنید، از آنها با تنظیم حرارت متوسط استفاده کنید و همیشه حتما از محافظت کننده های حرارتی استفاده کنید. بازی کردن حلقه های موها در هنگام خشک شدن و یا رد کردن انگشتان در آنها ممکن است باعث شود که به سرعت بالا بروند، که این اولین چیزی است که شما می خواهید از آن اجتناب کنید.

از اسپری مو و موس مو اجتناب کنید. اینها فقط باعث می شود که حلقه های موی شما تردتر شوند. این دو محصول همچنین حاوی بیشترین مقدار الکل هستند.

پنج باور غلط در مراقبت از موهای فرفری

65 درصد از خانم‌ها در سراسر جهان، به طور طبیعی دارای موهای مجعد یا فر هستند، و این موها برخلاف موهای صاف، به رسیدگی و مراقبت بیشتری نیاز دارند، تا دچار وز، گره خوردگی، و خشکی نشوند. متاسفانه اکثر مردان و زنانی که موهای فر دارند، به خاطر استفاده از دستورالعمل‌های آرایشی که موها را شکننده، وزدار، و آشفته می‌کند، مقصر هستند! بیایید تا این باورهای اشتباه را با یکدیگر مرور کنیم:

برس کشیدن موهای فرفری آنها را صاف می کند

برس کشیدن موهایی که به طور طبیعی فر هستند، فرها را آشفته می‌کند و باعث گره خوردن موها می‌شود!

درست است که مو بعد از یک برس کشیدن خوب، صاف به نظر می‌رسد. اما این صافی به مدت طولانی دوام نخواهد داشت. اگر فر محکم تا متوسط دارید، برس را کنار بگذارید و بجای آن از انگشتانتان برای بازکردن فرها استفاده کنید. موهای بسیار فرفری، مستعد شکستن هستند. برس کشیدن فرهای محکم، به علت اصطحکاک، می‌تواند باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو نیز بشود.

بنابراین توصیه‌ی ما، شانه کردن موهای فر با انگشتان در حمام و استفاده از یک نرم کننده‌ی رطوبت رسان است. سپس تنها زمانی موها را برس بکشید، که مرطوب هستند.

شامپوهای معمولی برای موهای فر نیز مناسب هستند

خیر، شما باید از شامپوهایی استفاده کنید که فرمولشان مخصوص موهای مجعد یا فر باشد. برخی از مواد شیمیایی موجود در شامپوها، می‌توانند رطوبت مو را از بین ببرند و باعث وز و خشکی شوند.

اگر موهای فر دارید، از شامپوهای حاوی سولفات‌ها استفاده نکنید. سولفات‌ها باعث تولید کف می‌شوند که چربی‌های طبیعی مو را از بین می‌برد. این مواد شیمیایی اغلب در صابون ظرفشویی و مواد شوینده‌ی لباسشویی نیز به کار می‌روند.

حتما برچسب‌های شامپوها را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که در آنها سولفات وجود ندارد. شامپوهایی را انتخاب کنید که 100 درصد بدون سولفات و بدون سیلیکون باشند. شامپو زدن را هم بدون مالش شدید موهایتان انجام دهید. اصطحکاک بیش از اندازه، می‌تواند باعث وز شدن موها شود.

ایرادی ندارد که از نرم کننده استفاده نکنید

یک نرم کننده، بهترین دوست موهای فر است. نرم کننده، وز موها را تحت کنترل در می‌آورد، خشکی را کاهش می‌دهد، و باعث افزایش قدرت مو می‌شود. یک نرم کننده‌ی قوی و رطوبت رسان، ریشه‌ی موها را مرطوب خواهد کرد، منافذ را پر کرده و موهای کدر را درخشان می‌کند.

اگر موهایی نرم، براق و ابریشمی می‌خواهید، هرگز نرم‌ کننده را کنار نگذارید. به طور کلی، هر چه فرها محکم‌تر باشند، مو خشک‌تر خواهد بود، بنابراین مقدار نرم کننده‌ای که استفاده می‌کنید را به درستی تنظیم کنید. نرم کننده‌های بدون نیاز به شست و شو نیز برای مهار کردن فرهای ناخوشایند، موثر هستند.

هر مدل مویی برای شما مناسب خواهد بود

خیر. اگر موهای فر دارید، مدل موهای متوسط به دردتان نخواهند خورد. یک دلیل این است که موهای فر شبیه موهای صاف رفتار نمی‌کند. حتی مناسب‌ترین مدل‌های مو برای زنانی با موهای صاف، روی موهای فر یا مجعد، به همان شکل به نظر نخواهد رسید.

توصیه‌ی ما این است که با آرایشگرتان در مورد بهترین مدل‌های موی فر مشورت کنید. شما مدل مویی می‌خواهید که به رسیدگی کمی نیاز داشته باشد، و هنگامی که موها خشک هستند، بهتر به نظر برسد.

همچنین از آرایشگرتان بخواهید که وقتی موهایتان خشک هستند؛ آنها را کوتاه کند (نه در حالت خیس). با اینکار متوجه خواهید شد که موهایتان در یک روز معمولی، چطور به نظر خواهند رسید.

شست و شوی منظم، موهای فر را خشک خواهد کرد

اشتباه نکنید؛ اتفاقا شستن منظم موهای فرفری برای این دسته از موها مفید است. در واقع، شستن موها، پوست سر را از تجمع محصولات و آلودگی پاک می‌کند. باقی مانده‌ی محصولات و آلودگی می‌تواند باعث ضعیف یا چرب شدن موها شود. هنگامی که پوست سر تمیز باشد، تولید سبوم، متعادل می‌شود. اینکار، احتمال داشتن موهای چرب و روغنی را به حداقل می‌رساند.

جمع بندی

مراقبت از موهای فر یکی از موضوعاتی است که باید به آن اهمیت دهید. چرا که موهای مجعد و موج دار، نیاز به رسیدگی و تقویت دارند تا جذابیت و زیبایی خود را حفظ نمایند. به همین منظور ما برای مو فرفری‌ها این مطالب را در نظر گرفتیم تا آنها را در داشتن موهای فر و زیبا راهنمایی کنیم. امیدواریم موارد ذکر شده به شما در این زمینه کمک کرده باشد. شما می توانید تمام محصولات آرایشی و زیبایی اورجینال را از فروشگاه بازار آنلاین منطقه آزاد ارس خریداری نمائید.

 

منبع: https://araskharid.com

دکمه بازگشت به بالا