فرهنگی

زندگی در اهواز فرصت‌های زیادی را از آهنین‌جان گرفت

گزارشگر یک / کوزسان شاعر خوزستانی گفت: آهنینجان شاعر مشهور شعر مدرن بود که فرصت های زیادی برای زندگی در اهواز بدست آورد.

قاسم آهنین جان شاعر خوزستانی در آباز بیمار شد و سه شنبه شب درگذشت. همچنین امروز (6 مه) پنجشنبه (6 مه) در مجتمع هنرمندان بهشت ​​آباد اهواز ، مراسم تشییع و خاکسپاری یادبود آهن انجام شد.

قاسم آهنینجان یکی از شاعران برجسته خوزستان در 26 شهریور 1359 در اردبیل به دنیا آمد و در اهواز بزرگ شد. وی با انتشار اشعار خود در مجله “دنیای سخن” در اواخر دهه 1981 کار جدی خود را در زمینه ادبیات آغاز کرد. از کارهای آهنین می توان به “رویاهای بلوط” ، “شاعر مرگ خود را می داند” ، “پل و نور روی جوش بنفش” ، “تیره بخت در افق های بنفش و پروانه” ، “گل برای غریبه ها برای همیشه” ، “رگ رگ های دریای فولاد” اشاره کرد. “و … او اشاره کرد.

سعید آزده شاعر خوزستانی وی در مصاحبه با گزارشگر یک ، درباره مرحوم آهنین جان گفت: من شاعر Ahaninjan را از سال 1997 که نوجوان بودم می شناسم. او شاعری واقعاً دردناک بود که در زندگی سختی ها را تحمل کرد تا اینکه روحش برای همیشه آرام گرفت.

وی گفت: وی از مدتها پیش به دلیل تأثیر شاعران مسجد سلیمانی از جمله هوشنگ چالنگی ، یار محمد اسدپور ، سیروس رادمنش ، هرمز علیپور و سید علی صالحی ، دوستی هایی را به عنوان یکی از پیروان شعر موج ناب برقرار کرده است. .

شاعر “بوسه بر جنوب” معتقد است: قاسم آهنینجان در دهه 60 توانست به سرعت از آنها مستقل شود و زبان شاعرانه خود را کشف کند.

وی ادامه داد و گفت که آهنینجان شاعر مشهور شعر مدرن است که فرصت های زیادی برای زندگی در اهواز ندارد. کتاب دست منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا