سلامت و دانشگزارشگر کسب و کار

سوزش چشم بعد از استخر

کلری که برای ضد عفونی کردن و از بین بردن باکتری ها به آب اضافه می شود بخودی خود باعث سوزش و قرمزی  نمی شود.آیا بعد از در های شما قرمز شده و سوزش ایجاد می کند؟ دلیل این امر واکنش به کلرامین است. کلرامین ترکیب شیمیایی است که در آب ها در نتیجۀ استفادۀ نادرست از مواد شیمیایی برای تصفیۀ آب ایجاد می شود. (کلری که برای ضد عفونی کردن و از بین بردن باکتری ها به آب اضافه می شود بخودی خود مشکل ساز نیست. مشکل زمانی رخ می دهد که کلر در مجاورت نیتروژن یا آمونیاک موجود در آب قرار می گیرد و از ترکیب اینها کلرامین تشکیل می شود.

در حقیقت علت اصلی قرمزی و کلرامین است. عروق سطحی روی سفیدی بر اثر تماس با کلرامین ملتهب شده و قرمز می شود. کلرامین همچنین لایه موقتی روی قرنیه ایجاد می کند که سبب التهاب، حساسیت، خشکی و قرمزی می شود. به این وضعیت کراتیت می گویند) سوزش و قرمزی در نهایت به خودی خود از بین می رود، اما در عین حال روش هایی وجود دارد که می توانید برای تسکین ها از آن استفاده نمایید. اگر در آب های شور اقیانوس کرده اید، روش های مشابه احساس بهتری در شما ایجاد می کند.

استخر جهاد اهواز

در خیابان گلستان شهر اهواز، استخر جهاد اهواز قرار دارد که یکی از تمیزترین استخرهای این شهر شمرده می‌شود. تایم هر سانس این استخر باکیفیت یک ساعت و نیم در نظر گرفته شده است که بانوان و آقایان می‌توانند با خرید بلیط استخر. جهاد، مهمان آن باشند.

Burning eyes after swimming

قسمت اول: شستشوی

  1. های خود را با آب سرد شستشو دهید. بعد از کردن، ممکن است کمی آب در ها باقی مانده باشد. شستن آن ها با آب سرد اثرات کلرامین و یا دیگر موادی که باعث تحریک می شود را از بین می برد. صورت خود را صاف نگه دارید و با استفاده از یک فنجان به روی خود آب بریزید، سپس با دیگر تکرار نمایید. زمانیکه کار به اتمام رسید صورت را با یک حولۀ نرم خشک کنید.
  • درحالیکه ها را به این صورت می شوید، احتمالاً تسکین فوری حاصل نمی شود. این اولین گام مهم است زیرا تا زمانیکه آب در ها باشد سبب تحریک می گردد.
  • آب سرد می تواند سبب کاهش التهاب گردد. اما اگر آب گرم را ترجیح می دهید، آب گرم هم مناسب است.
  1. از محلول های نمکی برای بازگردادن رطوبت طبیعی به استفاده کنید. اگر بعد از کردن احساس خشکی در دارید می توانید با استفاده از محلول های نمکی را تسکین دهید. محلول نمکی، عمدتاً اشک مصنوعی است و با افزایش رطوبت به به بهبود سریع کمک می کند. محلول های نمکی استاندارد را از داروخانه تهیه نمایید. بعد از خارج شدن از ، با توجه به دستورالعمل چند قطره استفاده کنید.
  1. چند قطره شیر را امتحان نمایید. این روش برای تسکین دردناک از نظر علمی ثابت نشده است. اما شناگران پس از یک روز طولانی در از این روش برای تسکین ها استفاده می کنند. از یک قطره چکان و یا قاشق برای چکاندن چند قطره شیر در استفاده نمایید. چندین مرتبه پلک بزنید و شیر اضافه را پاک کنید. ظاهراً شیر اثر مواد شیمیایی آب را خنثی کرده و به برطرف کردن درد کمک می کند.
  • هیچ تحقیق علمی برای نشان دادن عوارض جانبی این کار انجام نشده است. اگر بعد از استفاده از شیر سوزش بیشتری داشتید، را با آب بشویید تا اثرات شیر از بین برود.
  1. از جوش شیرین برای شستن ها استفاده نمایید. استفاده از جوش شیرین یک درمان خانگی است که برای تسکین های تحریک شده استفاده می گردد. این روش نیز مانند شستشوی با شیر از نظر علمی اثبات نشده است. اگر قصد امتحان این روش را دارید، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را در نصف فنجان آب بریزید. مقداری پنبه را در مخلوط وارد کرده و بر روی خود فشار دهید و به این صورت ها را شستشو دهید. چندین بار پلک بزنید تا کاملاً شسته شود. اگر سوزش بدتر شد و یا فوراً از بین نرفت، ها را با آب تازه بشویید.

قسمت دوم: استفاده از کمپرس سرد

  1. استفاده از کمپرس سرد باعث کاهش تورم و تحریک می شود. یک حولۀ تمیز را با آب سرد بشویید و برای چند دقیقه بر روی پلک های بستۀ خود قرار دهید. تورم به طور طبیعی شروع به کاهش می کند. اگر قبل از اینکه احساس بهتری پیدا کنید حوله گرم شد، دوباره آن را با آب سرد بشویید و عمل را تکرار نمایید.
  1. از چای کیسه ای مرطوب استفاده کنید. چای دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش تورم و تحریک کمک می کند. دو چای کیسه ای را با آب سرد خیس کنید. به پشت دراز کشیده، های خود را ببندید و کیسه های چای را بر روی پلک های خود قرار دهید. به همان صورت قرار بگیرید تا کیسه های چای به دمای اتاق برسند. اگر ها هنوز دردناک هستند، کیسه ها را در آب سرد، مرطوب کرده و عمل را تکرار نمایید.
  1. از قطعه های خیار استفاده کنید. یک خیار را خنک کرده و سپس دو برش ضخیم از آن بردارید. دراز کشیده و های خود را ببندید سپس تکه های خیار را بر روی پلک ها قرار دهید. خیارِ خنک تحریک را از بین برده و رطوبت را به پوست تحریک شده باز می گرداند.
  1. از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید. سیب زمینی داروی قابض است. به این معنی که می تواند تحریک را آرام کند و التهاب را کاهش دهد. یک سیب زمینی را رنده کنید و بر روی های بسته به مدت پنج دقیقه استفاده نمایید. سپس ها را با آب سرد شستشو دهید.
  1. از کمپرس آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه ورا برای درمان تمام التهابات استفاده می شود و یک کمپرس آرامش بخش برای ها خواهد بود. یک قاشق چایخوری از ژل آلوئه ورا و یک قاشق چایخوری آب سرد را مخلوط کنید. مقداری پنبه را به این مخلوط آغشته نمایید. دراز کشیده و های خود را ببندید. پنبه ها را به مدت پنج دقیقه روی های بسته قرار دهید. سپس ها را بشویید.

قسمت سوم: پیشگیری

  1. هنگام از عینک استفاده کنید. استفاده از عینک بهترین روش برای پیشگیری از تحریک و سوزش ناشی از کلرامین آب و یا آب اقیانوس است. اگر اجازه ندهید که آب به های شما برسد تحریک و سوزش را بعد از تجربه نخواهید کرد. استفاده از عینک به شما امکان می دهد که با تمام وجود کنید، های خود را زیر آب باز نگه دارید و سوزش و تحریک بعد از کردن را تجربه نکنید.
  • از عینک هایی استفاده کنید که تناسب خوبی با های شما داشته باشند. عینک باید به خوبی اطراف شما را بپوشاند به گونه ای که هنگام آب به درون آن نفوذ نکند.
  • اگر نمی توانید عینک را تحمل کنید، سعی کنید تا جاییکه ممکن است های خود را زیر آب بسته نگه دارید.

برای اطلاع از .

  1. از کردن در های ناسالم خودداری کنید. آیا تا به حال به هایی که بوی زیاد مواد شیمیایی می دهند وارد شده اید؟ بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که این بوی کلر است. اما کلر بوی مشخصی ندارد. این بوی قوی آمونیاک، و در واقع بوی کلرامین است. کلرامین زمانی تشکیل می شود که کلر با عرق، کرم ضد آفتاب، ادرار، بزاق و سایر موادی که شناگران به آب وارد می کنند ترکیب می شود. استخری که بوی شدید مواد شیمیایی می دهد به این علت است که آب به طور مناسب با کلر و یا دیگر مواد شیمیایی برای حذف کلرامین ها ضدعفونی نشده است. اگر نشانه های زیر را در ملاحظه کردید، توجه داشته باشید که سالم نیست:
  • بوی قوی مواد شیمیایی (یا هر نوع بوی دیگر)  می دهد
  • آب به جای شفاف بودن به نظر ابری می رسد
  • هیچ گونه تجهیزات تمیز کننده مانند فیلترها و پمپ ها را نمی بینید که در کار کنند
  • به جای تمیز بودن چسبنده و لغزنده است
  1. هنگام کردن در رودخانه ها و دریاچه ها مراقب باشید. دریاچه ها و رودخانه ها نیاز به استفاده از مواد شیمیایی و آماده سازی برای ندارند. آن ها از روش های طبیعی برای از بین بردن باکتری های مضر استفاده می کنند. اگرچه برخی دریاچه ها و رودخانه ها ممکن است اکوسیستم های منزوی و حاوی باکتری هایی باشند که را تحریک می کند.
  • تنها در آب های طبیعی کنید که برای کردن ایمن هستند. از مناطقی که تابلوهای کردن ممنوع دارند اجتناب نمایید.
  • از کردن در دریاچه ها و رودخانه های آلوده اجتناب نمایید

از کردن در دریاچه هایی که دارای آب راکد است خودداری کنید. در آب هایی که حاوی روزهاي گرم فصل تابستان زمان استخر رفتن و شنا كردن است. هر چند شنا از جمله ورزش هايي نيست كه آسيب هاي چشمي يكي از خطرات آنهاست (مثل فوتبال، تنيس، بيس بال، …) ولي قرمزي و سوزش چشم بعد از شنا كردن بويژه در استخر يكي از مسائلي است كه بسياري با آن مواجه اند. ولي آيا بايد نگران اين مسئله بود؟ خير. قرمزي پس از شنا در استخر سبب آسيب درازمدت نمي شود.

استخر کارگران قم

استخر کارگران قم یکی از جدیدترین استخرهای قم است که در تاریخ 6 اردیبهشت ماه سال 97 به عنوان اولین استخر ویژه کارگران در شهر قم افتتاح شد. بودجه ساخت مجموعه کارگران قم که در ابتدای جاده قدیم تهران – قم واقع شده شامل استخر، سالن چند منظوره، زمین چمن، پیست اسب سواری و … می باشد. علاوه بر این استخر، بلیط استخر مفید قم با شرایط عالی در سایت ما موجود است.

مرکز ماساژ حس نو تهران

مرکز ماساژ حس نو تهران یک مرکز ماساژ تخصصی در منطقه زعفرانیه تهران است. این مرکز با ارائه انواع ماساژهای سنتی و مدرن، به شما کمک می کند تا از تنش و اضطراب رها شده و به آرامش و سلامتی برسید.

خدمات مرکز ماساژ حس نو تهران:

  • ماساژ سوئدی: این ماساژ یکی از محبوب ترین ماساژها در جهان است که برای رفع تنش و عضلات خسته مفید است.
  • ماساژ تایلندی: این ماساژ یک ماساژ سنتی تایلندی است که برای افزایش انعطاف پذیری و رهایی از تنش عضلات مفید است.
  • ماساژ سنگ داغ: این ماساژ با استفاده از سنگ های داغ بازالت انجام می شود و برای رفع تنش عضلات، درد مفاصل و افزایش گردش خون مفید است.
  • ماساژ رفلکسیولوژی: این ماساژ بر روی نقاط خاصی از پاها و دست ها انجام می شود و برای تعادل انرژی بدن و رفع تنش و اضطراب مفید است.
دکمه بازگشت به بالا