اقتصادی

طراحی سامانه‌ای برای تولید برق از شبکه توزیع آب در کشور

یک استاد دانشگاه تهران از موفقیت این دانشگاه در طراحی و ساخت یک سیستم شکن فشار نرم که از شبکه توزیع آب برق تولید می کند ، خبر داد و گفت: “بنابراین ایران یکی از پنج کشور برتر جهان در دستیابی به این هدف است فناوری. “متوجه شدم

در مصاحبه با گزارشگر یک ، دکتر مجتبی طاهانی وی گفت: این سیستم مولد انرژی برای شبکه توزیع آب شهر است. این سیستم می تواند از فشار گرانشی بیش از حد در شبکه توزیع آب برق تولید کند.

وی با اشاره به شبکه گسترده توزیع آب تهران گفت: “این شبکه باید دارای اختلاف ارتفاع دیجیتالی زیادی از بالاترین نقطه به پایین ترین نقطه باشد و به دلیل گستردگی وسیع ، در چندین مکان فشار آب داشته باشد.”

یک استاد دانشگاه تهران گفت: افزایش فشار آب به دلیل جریان گرانشی می تواند به تاسیسات پایین دست آسیب برساند. به جای کاهش ارزش برق ، آن را نصب و تولید کنید (انرژی پاک).

دکتر طحانی گفت در حال حاضر نمونه هایی از چنین تاسیساتی در تهران و منطقه گیشا لودن وجود دارد. حدود 670 نقطه فشار در تهران وجود دارد و با توجه به مجموع پتانسیل قابل اجرا ، می توان از 40 مگاوات برق (انرژی پاک) استفاده کرد. از این سیستم حذف خواهد شد.

وی افزود: این اولین فناوری است که در کشور اجرا می شود ، این فناوری در خاورمیانه مشابه نیست و تنها چهار کشور در جهان توانسته اند به این فناوری دست یابند.

پروفسوری در دانشگاه تهران مجدداً تأکید کرد که محققان دانشگاه تهران برای اولین بار فناوری سیستم قطع کننده مدار فشار نرم را در کره پیاده کردند و گفت: “ما برق (انرژی پاک) تولید کرده ایم.”

دکتر طحانی افزود که این پروژه اولین اجرای در شبکه آبرسانی بود. البته قبل از آن نمونه های مناسب برای فرآیندهای شبکه زهکشی کشور در خطوط انتقال تولید می شد.

او گفت: “مواردی در شبکه وجود دارد که خطوط انتقال ندارند. فشار برگشتی وجود دارد و در واقع فشار تخلیه بسیار کمتر است.”

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت دانشبانیان ، که در بخش انرژی های تجدیدپذیر فعال است ، گفت که تفاوت ها و نوساناتی در انتشارات وجود دارد زیرا میزان انتشار یا مصرف آب از شبکه در شب بسیار کم و در طول روز بسیار زیاد است. به اولین دلیلی که ایران این فناوری را توسعه داد این است که به دلیل این دو دلیل می تواند عملکرد مناسبی متناسب با تغییر جریان شبانه روز داشته باشد.

دکتر طحانی می افزاید که ما این فناوری را در ارتباط با فرمان های الکترومغناطیسی در نظر می گیریم. قبلا از فرماندارهای مکانیکی در این سیستم ها استفاده می شد که وظیفه آنها کنترل فشار یا مدیریت جریان بود. “

وی با بیان اینکه ایده اصلی فناوری در جهان وجود دارد ، اما دستیابی به فناوری موجود در ایران دشوار است ، خاطرنشان کرد: این فناوری به دلیل پیچیدگی به علوم مختلفی از جمله مکانیکی ، الکتریکی و مخابراتی نیاز دارد. بهترین موج الکترومغناطیسی را ایجاد کرده است.

یک استاد دانشگاه تهران گفت ما با 14 ایالت دیگر همکاری و اجرا می کنیم. . “

دکتر طحانی افزود که دلیل این پیشرفت آهسته تأخیر در صدور مجوزها و بوروکراسی های اداری توسط سیستم دولتی است. متأسفانه ، دوستان من از شرکت آب و فاضلاب هیچ گونه تولید انرژی در برنامه های خود ندارند ، اما به احتمال زیاد در این منطقه برق تولید می کنند. ” نظافت برای جلوگیری از سایش و پارگی وجود دارد.

وی گفت که گسترش استفاده از این فناوری به تصمیمات سخت گیران قدرت بستگی دارد.

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت دانشبانیان ، فعال در زمینه انرژی های تجدیدپذیر ، گفت: “ما در حال ساخت نیروگاه در امتداد رودخانه ها و خطوط انتقال هستیم ، بنابراین چهار ایستگاه فشرده سازی نیروگاه در امتداد رودخانه هرج ساخته ایم و همچنین اجرای چندین لوله آب در مازندران.

دکتر طحانی گفت که در حال حاضر در حال توسعه فناوری های جدید در زمینه نیروی باد است. “در زمینه انرژی باد ، شبکه DG یا شبکه تولید توزیع شده برای ما بسیار مهم است. در این شبکه برق تولید و مصرف می شود. منظور من از محل تولید و همچنین شبکه است. تولید پراکنده یعنی همه منابع انرژی تجدیدپذیر ( برق ، باد و با این حال ، برای ساخت نیروگاه در حومه شهرها و تولید برق با هزینه بالا ، برق باید در طول مسیر کاهش یابد ، و تولید برق غیر متمرکز داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

وی با بیان اینکه توربین بادی با تأکید بر اهمیت تولید برق غیر متمرکز ایجاد شده است ، گفت: “با استفاده از این توربین می توان از 2 کیلووات برق برای مصرف کم بدون هزینه اتصال برق به شبکه و 10 کیلو وات استفاده کرد. برای برق بیشتر (انرژی پاک) “. تولید کردن.

یکی از استادان دانشگاه تهران گفت: “این مشکل با کاهش تولید برق ، میزان تلفات برق را کاهش داده و امکان خصوصی سازی نیرو را افزایش می دهد.”

شیوا رضایی ، دانشجوی آیرودینامیک در رشته مهندسی هوافضا ، نیز در مورد طراحی بدیع توربین بادی محور عمودی که از انرژی باد تولید برق می کند و طراحی توربین به گزارشگر یک گفت.

وی افزود: این طرح می تواند در مقیاس های مختلف اجرا شود.

این دانشجوی ایرودینامیک آیرودینامیک می گوید: “در صورت پشتیبانی ، این مدل توربین بادی می تواند به تولید برق در شبکه های کوچک محلی کمک کند.”

دکتر طحانی همچنین در مورد تفاوت های این طرح با طرح مشابه اظهار کرد: توربین های متعددی بسازید و از زوایای مختلف جریان ایجاد کنید.

وی افزود هیچ نمونه مشابه دیگری از این محصول در جهان وجود ندارد. منطقی است ، “او گفت.

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت دانشبانیان که در بخش انرژی های تجدیدپذیر فعالیت می کند ، گفت که می توان کشور را بر اساس پتانسیل آب ، باد و خورشید کشور به طور مناسب منطقه بندی کرد.

دکتر طحانی معتقد است که باد در مناطقی که انرژی آبی در اولویت قرار دارد می تواند آن را در اولویت دوم قرار دهد. مناطق دارای رتبه بندی نیز پایین تر هستند و این طرح را می توان در این مناطق نیز اجرا کرد.

وی ادامه داد: “با توجه به اهمیت مسائل مربوط به انرژی در جامعه مدرن ، به ویژه مسائل مربوط به انرژی جایگزین که در دهه گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، بسیاری از فعالیت ها برای جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر با سوخت های فسیلی در کره جنوبی در حال انجام است. . “

یک استاد دانشگاه تهران گفت که سوخت های فسیلی رو به اتمام است و “آلاینده های زیادی در این سوخت نیز وجود دارد”.

دکتر طحانی با بیان اینکه این جایگزین از نظر کمی و کیفی اهمیت دارد ، افزود: ما فناوری های جدید با کارایی بالا و کم هزینه را در بین هر فناوری (برق آبی ، باد و انرژی خورشیدی) توسعه داده و می فروشیم.

وی گفت که در زمینه های ذکر شده ، به ویژه برق آبی و بادی ، ما توانستیم فناوری را در کشور ایجاد کنیم. او گفت که ما توانستیم در این بخش صادرات داشته باشیم و به یکی از بهترین کشورهای جهان تبدیل شویم.

یک استاد دانشگاه تهران افزود که ایران پتانسیل بالایی برای تولید برق با کمک انرژی های تجدیدپذیر دارد. پتانسیل ایران برای انرژی های تجدیدپذیر بسیار بیشتر از سوخت های فسیلی است.

دکتر طحانی با تاکید بر ضرورت تقویت برنامه های مدیریتی در بخش انرژی های تجدیدپذیر ، گفت: “خاموشی های متعدد به ما امکان می دهد از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم و علاوه بر تامین نیاز داخلی ، می توانیم صادرات نیز داشته باشیم.”

وی افزود که مقامات باید تا حدودی از دیدگاه های مربوط به صنعت نفت و صنایع مرتبط با نفت فاصله بگیرند.

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت دانش بنیان ، فعال در بخش انرژی های تجدیدپذیر ، در مورد چشم انداز استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در کشور اظهار داشت: به ویژه ، عدم مشوق و قیمت خرید تضمینی پایین.

دکتر طحانی مهمترین مشوق سرمایه گذاران در این بخش را سرمایه گذاری با علاقه و تضمین خرید و بهره بردار برق دانست و افزود: . “

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر در این زمینه م moreثرتر است ، گفت: با حذف بوروکراسی می تواند روند تولید را تسریع کند.

یک استاد دانشگاه تهران یادآور شد که مسئولان باید از این حوزه جدید و شرکتهای دانش بنیان مرتبط حمایت کنند: به این ترتیب ، شرکت های دانش بنیان می توانند تولید داخلی را تأمین و توسعه دهند و به اقتصاد دانش بنیان دست یابند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا