حضور مردم در صحنه‌های مختلف نظام از بالاترین ظرفیت ‌های شهرستان سربیشه است

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک از خراسان جنوبی؛ محمدرضا لکزایی در جلسه دیدار دست‌اندرکاران مراسم نکوداشت روز شهرستان سربیشه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: این شهرستان چهل و یک هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد آنها در روستاها ساکن بوده و روستانشین هستند. وی با بیان اینکه شهرستان سربیشه ۲۵۰ پارچه روستا و آبادی دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۸۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

فرماندار سربیشه به وجود سه پدر علم و مشاهیر و مفاخر فراوانی در دیار ایمان و اندیشه اشاره کرد و گفت: معادن غنی و بالقوه، ظررفیت‌های کشاورزی، مرز و … از پتانسیل‌های شهرستان بشمار می‌روند.

لکزایی با اشاره به اینکه تنها پایانه رسمی استان در ماهیرود و مرز این شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: مرزنشینان غیور و شجاع ما با ماندگاری در مرز به واقع امنیت شهرستان، استان و کشور را تأمین می‌کنند.

وی در ادامه از آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان خواست تا ایشان و حتی سایر مسئولان ارشد فرهنگی کشور نگاه ویژه‌ تر و وسیع‌تری به این شهرستان مرزی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی داشته باشند.

به گفته وی؛ ضرورت دارد در راستای روحانی مستقر در روستاها، اعزام‌ مبلغ و سایر امورات فرهنگی نگاه‌ها به این شهرستان ویژه‌تر باشد.

فرماندار سربیشه به مراسم نکوداشت روز شهرستان اشاره کرد و گفت: گرامیداشت یاد و نام شهدا، امید آفرینی، ایجاد نشاط اجتماعی و معرفی قابلیت‌ها مهم‌ترین اهداف ما از برگزاری روز شهرستان است.

لکزایی با تأکید بر اینکه امسال محوریت برنامه‌ها با مردم و استفاده از ظرفیت های عظیم مردمی است، تصریح کرد: بحمدالله اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی و مرجع و مدیران اجرایی پای کار آمده و مصمم در اجرای برنامه‌های روز شهرستان هستند که در هر سه بخش مرکزی، مود و درح برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها سبب ایجاد امید و امیدآفرینی در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور مستمر و همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب یکی از بالاترین ظرفیت ‌های شهرستان سربیشه است.

به گفته وی؛ در انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال نیز مردم دیار ایمان و اندیشه بار دیگر همانند قبل ولایت ‌مداری، در صحنه بودن و انقلابی بودن خود را با مشارکت حداکثری اعلام خواهند کرد.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

دکمه بازگشت به بالا