عمومیگزارشگر کسب و کار

اگر این 5 وضعیت را دارید، روفرشی کشدار شما را نجات می دهد

فرش‌ ها از دیرباز عنصری جدا نشدنی در دکوراسیون ایرانیان بوده‌ است و زیبایی و ظرافت فرش، در بالا بردن ارزش دکوراسیون منزل نقش بسزایی داشته است. روفرشی ها نیز جهت محافظت از فرش زیرین خود و برای حفظ بافت و ارزش فرش به کار می روند اما یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، جمع شدن روفرشی‌ و لیز خوردن روفرشی از روی فرش است. با خرید روفرشی کشدار از مرتب کردن دائم روفرشی خلاص شوید.

اگر این 5 وضعیت را دارید، روفرشی کشدار شما را نجات می دهد - النافرش

فرش‌ ها از دیرباز عنصری جدا نشدنی در دکوراسیون منزل ایرانیان بوده‌ است و زیبایی و ظرافت فرش، در بالا بردن ارزش دکوراسیون منزل نقش بسزایی داشته است. روفرشی ها نیز جهت محافظت از فرش زیرین خود و برای حفظ بافت و ارزش فرش به کار می روند اما یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، جمع شدن روفرشی‌ و لیز خوردن روفرشی از روی فرش است.

این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی مانند جنس روفرشی، نوع فرش و رفت و آمد زیاد رخ دهد اما اجتناب ناپذیر است و به همین جهت نیز برای بسیاری از خانه ها غیر قابل استفاده شده است اما روفرشی کشدار که انقلابی در زمینه محصولات روفرشی است، به کمک زنان خانه دار آمده و دغدغه آنها را از بابت جمع شدن دم به دقیقه ای روفرشی از روی فرش و از بین رفتن عملکرد اصلی آن که محافظت از فرش می باشد، راحت کرده است.

خوشبختانه در دهه اخیر، روفرشی کشدار به عنوان راه حلی ایده‌ آل برای این مشکل به بازار آمده‌ است. این روفرشی‌ ها با استفاده از پارچه های خاص و تکنولوژی‌ های نوین می‌ شوند و به وسیله کشدوزی های دور آن به فرش شما چسبیده و از جمع شدن آن می‌ کنند.

روفرشی کشدار ابتدا در کشور ترکیه تولید و وارد بازار ایران شد اما رفته رفته مجموعه های معتبر محدودی در داخل کشور از جمله النافرش که با نام روفرشی النا شناخته می شود، اقدام به تولید این نوع روفرشی ها کرده و با ویژگی های خاص و منحصربفرد خود نیاز کشور را از واردات این محصول بی نیاز کرده است.

چرا روفرشی کشدار از روی فرش لیز نمی‌ خورد؟

روفرشی‌ های کشدار به چند دلیل از روی فرش لیز نمی‌ خورند:

۱. کشدوزی اطراف روفرشی کشدار: مهم‌ ترین دلیل عدم لیز خوردن روفرشی‌ های کشدار، خاصیت کشسانی آن‌ها است. این خاصیت باعث می‌ شود که روفرشی به فرش چسبیده و از جابجا شدن آن جلوگیری می‌ کند.

۲. جنس روفرشی: جنس روفرشی نیز در عدم لیز خوردن آن نقش دارد. روفرشی‌های مخمل شانل به دلیل داشتن پرزهای کوتاه، به فرش چسبیده و از جابجا شدن آن جلوگیری می‌ کنند.

۳. اندازه روفرشی: روفرشی باید قدری از فرش بزرگتر باشد تا به طور کامل آن را بپوشاند و از جابجا شدن آن جلوگیری کند. این مورد در روفرشی های کشدار به خوبی رعایت می شود.

مزایای استفاده از روفرشی کشدار

جلوگیری از جمع شدن روفرشی: مهم‌ ترین مزیت روفرشی‌ های کشدار، جلوگیری از جمع شدن آنها است. این مزیت به‌خصوص برای خانواده‌هایی که کودک یا سالمند دارند، بسیار حائز اهمیت است.

افزایش طول عمر فرش: روفرشی‌ های کشدار با محافظت از فرش در برابر سایش و پارگی، به افزایش طول عمر آن کمک می‌کنند.

زیبایی و تنوع: روفرشی‌های کشدار در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی، از روفرشی ۹ متری طوسی گرفته تا طرح ها و رنگ های با محبوبیت پایین تر، تولید می‌ شوند و می‌توانند به زیبایی دکوراسیون منزل شما بیفزایند. این وضعیت بخصوص برای افرادی که فرش کهنه دارند و بودجه کافی برای خرید فرش ندارند بسیار حائز اهمیت است.

سهولت در شستشو: روفرشی‌ های کشدار به راحتی قابل شستشو هستند و می‌ توان آن‌ها را در ماشین لباسشویی شست.

جلوگیری از لیز خوردن فرش: روفرشی‌ های کشدار به دلیل داشتن خاصیت کشسانی، به فرش چسبیده و از لیز خوردن آن جلوگیری می‌ کنند.

معایب استفاده از روفرشی کشدار

قیمت: روفرشی‌ های کشدار معمولا از روفرشی‌ های معمولی گران‌تر هستند اما این گرانی کاملا به مزایایی که روفرشی کشدار ارائه می دهد می ارزد.

ضخامت: روفرشی‌ های کشدار معمولا نازک تر از روفرشی‌ های معمولی هستند و ممکن است نتوانند به طور کامل مایعات را به خود جذب کنند اما با استفاده از پارچه های جاذب آب و رطوبت و همچنین استفاده از تکنولوژی بالا در بافت این نوع روفرشی ها، این مشکل نیز به مرور برطرف شده است.

روفرشی کشدار در چه ابعادی تولید می شود و چه جنسی دارد؟

روفرشی‌ های کشدار در ابعاد مختلفی تولید می‌ شوند که می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

روفرشی ۴ متری روفرشی ۶ متری روفرشی ۹ متری روفرشی ۱۲ متری

روفرشی‌ های کشدار در جنس‌ های مختلفی مانند نخی، مخمل شانل و ابریشم تولید می‌ شوند و شما می تواند جنس روفرشی را با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. می‌ توان گفت که مخمل شانل بهترین پارچه برای روفرشی‌ های کشدار است؛ این پارچه زیبا، بادوام، ضخیم و نرم است و به راحتی قابل شستشو است.

همچنین، مخمل شانل ظاهری بسیار زیبا و ظریف دارد و می‌تواند به زیبایی دکوراسیون منزل شما بیفزاید. این پارچه در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی تولید می‌شود و می‌توانید به راحتی طرح و رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد.

روفرشی کشدار جمع میشه؟

همان طور که گفته شد روفرشی کشدار بندر عباس به واسطه کش هایی که دارد و روی فرش را به طور کامل احاطه می کند، به هیچ وجه جمع نمی شود.نمونه های قدیمی آن به خاطر عدم وجود کش در روفرشی از روی فرش سر می خوردند.امروزه تولید کنندگان با رفع این نقص کار را برای مصرف کننده راحت کرده و همچنین هنگام تمیز کردن و جارو کشیدن نیز این محصول جمع نمی شود.

سوالات متداول

مزایای استفاده از روفرشی چیست؟

بدون پرز بوده و در هنگام جارو کشی جمع نمی شود.

۲: در قدیم جنس روفرشی ها چگونه بود؟

جنس روفرشی ها در قدیم از پشم و پنبه بدون کش بوده است.

کلام پایانی

روفرشی‌ های کشدار با مزایای متعددی که دارند، می‌توانند انتخابی ایده‌ آل برای فرش‌های منزل شما باشند. این روفرشی‌ها از جمع شدن و لیز خوردن روفرشی جلوگیری می‌ کنند، به افزایش طول عمر فرش کمک می‌ کنند و زیبایی دکوراسیون منزل شما را دوچندان می‌ کنند.

منبع : carpetdepo

 

دکمه بازگشت به بالا