عمومیگزارشگر کسب و کار

ترفندهای شستشوی فرش بلژیکی

همانطور که می دانید در دکوراسیون هر فضا، فرش از اصلی ترین وسایل شمرده می شود. برای پهن کردن روی زمین طراحی شده است. از طرفی شستشوی فرش ها چالش برانگیز میشود. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ترفندهای شستشوی فرش بلژیکی صحبت نماییم.

آنچه از شستشوی فرش بلژیکی باید بدانید:

فرش ها دارای قدمت بسیاری هستند و در انواع مدل ها با تنوع کیفیت، طرح و رنگ موجود می باشند.یکی از محبوب ترین نمونه فرش ها در بین افراد، فرش بلژیکی می باشد که در اغلب منازل و فضاها مشاهده می شود.فرش های بلژیکی با استفاده از ویسکوز بافته و طراحی می شوند که به ابریشم مصنوعی نیز شهرت دارد.فرش بلژیکی به واسطه اینکه با استفاده از ویسکوز بافته شده است. همچنین بسیار حساس و ظریف می باشد.

از همین رو نحوه شست و شو فرش بلژیکی اهمیت بسزایی دارد. افراد بدون تجربه باید از شستن آن خودداری نمایند.هر گونه سهل انگاری و بی تجربگی در شستشوی فرش بلژیکی علاوه بر آنکه در ظاهر و زیبایی فرش جلوه ای زشت ایجاد می کند، همچنین سبب کاهش طول عمر آن می شود. بهتر است شستشو این فرش را به قالیشویی کرج بسپارید.

به عنوان مثال اگر از پودرهای رختشویی برای شستن فرش بلژیکی استفاده شود، بافت فرش را جمع می کند. همچنین استفاده از پودرهای رختشویی، سبب از بین رفتن رنگ فرش بلژیکی می گردد و جلوه ای زشت را ایجاد می نماید. لازم به ذکر است که پس از شست و شو فرش بلژیکی، باید در کوتاه ترین زمان ممکن خشک شود.

زیرا این فرش در قسمت پشت حالت پلاستیکی دارد و نیاز به زمان زیادی برای خشک شدن دارد، حتی امکان خشک نشدن آن وجود دارد. اگر آب در درون بافت بافت این فرش باقی بماند، بوی نامطبوعی ایجاد می شود و غیر قابل استفاده خواهد بود.

نکات شستشو

با توجه به مطالب فوق، توصیه می شود از شستشوی فرش بلژیکی در منزل و با روش های سنتی به صورت جدی خودداری کنید.برای شستن فرش بلژیکی بهترین راه، سپردن به قالیشویی ها می باشد. به صورت کاملا تخصصی این عمل را انجام می دهند.

در سال‌های اخیر علاوه بر فرش‌های سنتی، مدل‌های مختلفی از کف‌پوش‌ها ارائه‌شده است. یکی از انواع کف‌پوش‌ها فرش شگی (فرش‌های پرز بلند) می‌باشد. ظاهری بسیار نرم دارند و در ابعاد بزرگ نیز قابل‌تولید هستند. ضخیم و کرکی بودن این فرش‌ها به‌خصوص در زمستان برای منازل بسیار مناسب است. فرش‌های شگی با توجه به دکوراسیون مدرن و خاصی که ایجاد می‌کند مورد استقبال قرارگرفته است.

فرش در دکوراسیون نقش بسزایی دارد، ازاین‌رو افراد فعال در طراحی دکوراسیون روی فرش‌ها و نقش قالیچه‌ها تمرکز خاصی دارند. فرش‌های پرز بلند ظاهری بسیار شیک به منزل می‌دهند. طول پرزهای آن از 3 تا 6 سانتی‌متر متغیر است. جنس نخ فرش‌های شگی متفاوت است.

ازاین‌رو انتخاب و اطلاعات کافی در مورد آن مهم است زیرا ازآنجاکه این فرش‌ها پرزهای بلندی دارند و راه رفتن بر روی آن حس نرمی و خوشایندی ایجاد می‌کند، می‌توانند بستر خوبی برای جذب گردوغبار و مخفی کردن آلودگی‌ها در بین پرزهای خود باشند. به همین دلیل روش تمیز کردن و نگهداری آن را در زیر توضیح داده‌ایم تا به‌راحتی آن‌ها را خریداری کرده و استفاده کنید.

نحوه نگهداری فرش شگی

تمیز کردن فرش‌های شگی یکی از موارد مهمی است که اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای داشتن فرش‌های شگی از فرش‌های دارای تراکم بالاتری استفاده کنند. حتی شستن قالی قبل از خرید فرش ازجمله مواردی است که اکثر خانم‌ها به آن اهمیت خاصی می‌دهند.

ازاین‌رو استفاده از فرش‌های شگی در ابتدا نسبت به اینکه نرم هستند و از رنگ‌بندی زیبایی تشکیل‌شده‌اند برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند موردتوجه قرار می‌گیرد اما نگهداری و تمیز کردن، شستن فرش و دوام آن ازجمله موارد مهم در خرید فرش شگی است.

استفاده از جاروبرقی باقدرت زیاد برای فرش‌های شگی مناسب است. توجه کنید که سر جاروبرقی کاملاً تمیز باشد تا پرزهای فرش‌های شگی به هم نچسبد. برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند فرش‌های کوچک را در ماشین لباس‌شویی بشورند  و ازآنجایی‌که به نظر تمیزتر از شستن با دست می‌آید اما توصیه نمی‌کنیم زیرا باعث می‌شود پرزها یا بافت فرش آسیب ببیند و به‌مرور ساییده شود. به همین دلیل هیچ‌وقت شستن فرش را با ماشین لباس‌شویی توصیه نمی‌کنیم.

اگر از مواد شوینده برای پاک کردن بخشی از فرش استفاده کردید، مطمئن شوید که ابتدا مواد شوینده از بافت فرش پاک شود و کاملاً آن را خشک‌کنید تا پرزهای آن به هم نچسبد و باعث کپک و رشد باکتری در بین نخ‌های آن نشوید. اگر لکه‌ای روی فرش است، توصیه می‌شود از شوینده‌ای شیمیایی استفاده نکنید، مخلوط کمی سرکه سفید با مقدار مشخص که بیشتر از مقدار سرکه است آب به  آن اضافه کنید

این مخلوط؛ شوینده توصیه‌شده‌ای است. برای اطلاعات بیشتر در مورد شستن فرش و انواع شامپو فرش‌های خانگی می‌توانید به مقاله مرتبط آن در مجله سایت قالیچین مراجعه کنید.

یکی از پاک‌کننده‌های طبیعی استفاده از جوش‌شیرین است، مخلوط جوش‌شیرین با ترکیب آن با آب، پاک‌کننده مناسبی است. ترکیب جوش‌شیرین را شب قبل روی فرش بپاشید و روز بعد با دستمال مرطوب پاک‌کنید؛ پس از خشک شدن، جاروبرقی بکشید این کار نه‌تنها فرش را تمیز می‌کند بلکه به‌طور کامل باکتری‌ها و میکروب‌هایی که در اعماق فرش باشد؛

را از بین می‌برد. یکی از روش‌های نگهداری از فرش شگی، سان هولد نام دارد. در این روش قرار دادن فرش در معرض آفتاب یکی از روش‌های مؤثر است. ابتدا با ضربه زدن و یا تکاندن، آلودگی‌ها را خارج کنید و سپس برای مدتی در معرض آفتاب قرار دهید.

بخارشوی فرش هم روش دیگری است اما قبل از آن با یک دستمال مرطوب، گردوخاک را پاک‌کنید سپس با استفاده از بخار شوی؛ بدون فشار بر روی فرش آن را پاک‌کنید. پاک کردن لکه چای و قهوه و نوشیدنی رنگی از روی فرش شگی کمی سخت است. استفاده از شوینده‌های طبیعی برای از بین بردن این  لکه‌ها کمک‌کننده است.

دکمه بازگشت به بالا