عمومی

تربیت ۱۳۲ حافظ کل در مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام پرویز بخشی پور صبح شنبه در جلسه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه حوزه موقوفات، بقاع متبرکه و مباحث قرآنی نهایت برنامه. ریختن های متنوعی داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه موقوفات مسائلی چون أخذ اسناد مالکیت، حفظ امینانه موقوفات و هزینه های حوزه درآمدزایی موقوفات در نیت واقف را دنبال می کنیم.

بخشی پور با اشاره به اینکه یکی از الویتهای ما است أخذ اسناد مالکیت موقوفات است، ادامه داد: با توجه به اینکه در آینده در حوضه تأمید آب مشکل داد: با توجه به اسناد مالکیت موقوفات است. احیا قنوات وقفی یکی از مسائل مهم و اولویت دار ما است.

احیا پنج کاروانسرا در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰ قنات را لایروبی کرده‌ایم، گفت: در مورد کاروانسراهای وقفی نیز با سرمایه‌گذاری در برابر کرده‌ایم و پنج کاروانسرا را به عنوان بوم گردی و مسافرخانه. احیا کردند.

ی اقاف و او اَسان ظه اظهار ظه: س اال جای پ ق ق قی ا ا ا ا ا ا ی ی ی ی ی ی ای ااه.

بخشی از پور با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۲ پرونده به نفع موقوفات و ۶ پرونده علیه موقوفات صادر شده است، ادامه داد: در جلسه‌ای که با بزرگان اهل سنت‌ها موقوفات اهل سنت نیز در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: در یک سال گذشته برنامه‌های فرهنگی چون سوگواره یاس نبوی، طرح آرامش بهاری، طرح ولایت علوی در ۵۴ بقعه، نشاط معنوی در ۳۳ بقعه، طرح ضیافت الهی در ۵۵ بقعه و سوگواره بصیرت عاشورایی را در ۶۱ بقعه با ۵۲ مُبلغ‌ایم.

ی اقاف و او اَسان ظه اظهار ظه: ماس های خ یک ا ا ا و و ی ی ی ه ای ه ی ی ی.

ثمره فعالیت ۶ ساله مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن

بخشی‌پور با بیان اینکه در یک سال گذشته هزار و ۱۴۲ سند أخذ کرده‌ایم، اظهارکرد: در خراسان جنوبی سال ۹۵ مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن را در حسینیه امام رضا (ع) برپم کر.

وی با اشاره به سال ۹۵ تا کنون ۱۳۲ نفر در این حسینیه حافظ کل قرآن کریم شده، گفت: همچنین مدرسه مجازی قرآن برای خواهران و برادران را راه اندازی کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: در خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه داریم که تبدیی د.

دکمه بازگشت به بالا