عمومی

مسیر ۱۰ ساله را یک‌ سال‌ونیمه رفتیم

هیچ کس نمی تواند تصور کند که انقلاب و تغییرات بزرگ زمانی رخ دهد که کرونا جهان را در دست بگیرد. سایه کرونا که بر جهان و کشور ما افتاده است ، مدارس و دانشگاه ها نیز به همراه مشاغل زیادی تعطیل شده اند ، بنابراین وضعیت جدی تر از این مشاغل است مگر اینکه ویروس عصبانی کمی آرام شود. با توجه به تداوم بیماری کووید -19 ، تصمیم به شیوه دیگری گرفته شد.

به گزارش گزارشگر یک ، روزنامه “فرهیختگان” افزود: در جهان ، سیستم آموزش عالی به آموزش آنلاین و از راه دور رفته است و ایران نیز مجبور به ورود به این حوزه شده است. در روزهای اولیه ، آموزش آنلاین در کره مانند بسیاری از کشورهای دیگر رواج داشت ، اما اکنون پس از حدود یک سال و نیم از این روش آموزشی ، برخی از افرادی که در این سیستم آموزشی فعال هستند تجربیات متفاوتی دارند. سیستم های داخلی و خارجی متفاوتی توسط واحدهای مختلف دانشگاهی استفاده شده است که طبیعتاً مشکل ساز هستند ، مانند بسیاری از سیستم های آموزش آنلاین در جهان ، اما به محض اینکه بتوانند نیازهای بسیاری از دانش آموزان را در طول بیماری همه گیر برآورده کنند ، سزاوار توجه ویژه ای هستند. باید هزینه را بپردازید.

آموزش مجازی پس از کرونا ادامه دارد

ماندانا نصراللهی ، مدیر آموزش و تحقیقات تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی جنوب تهران ، گفت: آموزش آنلاین به تمام م institutionsسسات و موسسات آموزش عالی سود می رساند که می توان آنها را مثبت ارزیابی کرد. یکی از مزایای سیستم آموزش الکترونیکی این است که دانش آموزان می توانند از آن در هر شرایطی در کشور ، در هر شرایط اجتماعی ، در هر شرایط آب و هوایی که نقطه قوت واحد است ، استفاده کنند. زیرساخت های سیستم آموزش آنلاین به حدی رسیده است که حتی پس از پایان ویروس کرونا نیز می توان از آن استفاده کرد ، بنابراین پس از این مدت ، ما قطعاً از این عملکرد استفاده کرده و برخی آموزش ها را به صورت مجازی ادامه می دهیم. با این حال ، سیستم آموزش الکترونیکی که در آن زمان کار می کردیم دارای نقاط ضعفی نیز بود که یکی از آنها مشکل در اتصال دانش آموزان به سیستم بود. البته این مشکل بیشتر در بین دانشجویانی که از خارج به این سیستم دسترسی داشتند و عموماً با دانشجویان غیر ایرانی شایع بود. “

“سیستم آموزشی آنلاین ، به ویژه سیستم مورد توجه برخی از بومیان ، هرگز تحت فشار زیادی قرار نگرفته بود ، تعداد کاربران و کلاس های این تعداد زیاد بود ، اما اکنون پس از یک سال آموزش مجازی ، آنچه ما می بینیم” این سیستم ها هستند وی افزود: “دان ، که توسط جوانان ایرانی در بخشهای مختلف مورد حمایت قرار می گیرد ، در حمایت از آموزش آنلاین در بخشهایی مانند جنوب تهران ، که ما آنها را به دقت تحت نظارت قرار داده ایم ، نسبتاً موفق بوده است.”

عدم موفقیت در امتحانات دانش آموزان به دلیل قطع برق

وی در مورد بازخورد استاد گفت: “برخی از اساتید به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا ، آموزش های آنلاین را به صورت حضوری ترجیح می دهند و در طول مکالمات کلاس حضوری را قبول نمی کنند.” “یکی از رایج ترین مشکلات یادگیری الکترونیکی اتصال به سیستم بود. دانش آموزان اغلب با مشکلاتی روبرو می شدند ، به ویژه در زمینه رمزهای عبور و نام کاربری ، و در واقع مشکلات بیشتر فنی بودند.”

نصراللهی در مورد خاموشی هنگام آزمایش موارد زیر را بیان کرد: شما دوباره آزمایش می شوید یا دوباره آزمایش می شوید. با این حال ، اگر مسائل خاموشی را کنار بگذاریم ، در این مدت سیستم گرایان توانستند نیازهای آموزشی حدود نیم میلیون دانشجوی دانشگاه آزاد را برآورده کنند و با وجود این عقب ماندگی ها ، مسائل آموزشی را به طور جدی دنبال کردند. “عدم انعطاف پذیری و پشتیبانی از سیستم هایی که عموماً بومی بودند ، ممکن است بسیاری از دانش آموزان را پشت سر گذاشته باشد.”

هیچ کلاسی ثبت نشد. بزرگترین ضعف سیستم

وی با تأکید بر اینکه آموزش مجازی دانشگاه آزاد در قالب یک سیستم سیستماتیک به طور طبیعی دارای نقاط قوت و ضعف است ، در قسمت گزارش این سیستم خاطرنشان کرد: ما با مشکلات و کاستی های زیادی روبرو هستیم و نمی توان وجود آن را شناسایی کرد. این دانشجو مدعی شد که در کلاس شرکت نمی کند و ما حضور یا عدم حضور دانشجو را برای بازپرداخت شهریه پیگیری نکردیم. در همین حال ، با عادی شدن شرایط ، دانش آموزان ترجیح می دهند به صورت حضوری در کلاس ها شرکت کنند. این به این دلیل است که کلاس های حضوری با نظم و هماهنگی بیشتری برگزار می شود و همین امر باعث می شود برخی از اساتید در برگزاری به موقع کلاس ها دچار مشکل شوند و باعث نارضایتی دانشجویان شود. یکی از بزرگترین چالش های برگزاری کلاس این بود که نمی توان کلاس را ضبط کرد ، از آن به صورت آفلاین استفاده کرد و دانش آموزانی که در آن زمان در کلاس حضور نداشتند ، اگر خود کلاس را ضبط نکنند ، کلاس را از دست می دهند. این چالش ها در ایران با آموزش الکترونیکی روبرو است ، جایی که همه کشورهای جهان با مسائل مشابه در آموزش آنلاین دست و پنجه نرم می کنند ، اما در این شرایط ، ممکن است تنها راه مبارزه با این همه گیری باشد.

گواهینامه دانشجویی ؛ سوالات اساسی در امتحانات مجازی

امیر احمدی نژاد ، استاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تهران ، درباره نحوه عملکرد آموزش آنلاین در دوران کرونا صحبت کرد. سیستم شناسان دانشگاه ، مانند هر سیستم دیگری ، مشکلاتی دارند. یکی از موضوعاتی که در این دوره آموزشی آنلاین وجود دارد ، موضوع احراز هویت دانش آموزان است ، به ویژه در بحث امتحانات ، بنابراین در این زمینه ما نمی توانیم افراد را تأیید کنیم و هیچ تضمینی وجود ندارد که فردی پشت سیستم در آزمون شرکت کند. باید دانشجو یا شخص دیگری باشد. وی گفت: “البته اساتید سعی کرده اند این چالش را با مدل های مختلف حل کنند ، اما این مشکل می تواند بر سیستم آموزشی تأثیر بگذارد و بازگشت به حالت عادی را با مشکل مواجه کند.”

ما در یک سال و نیم 10 سال در راه بودیم

در همان زمان ، او گفت که یک تخت خواب نیز فراهم شده است ، و فضای آیات در جاده ای که طی 10 سال گذشته باید طی می شد یک سال و نیم از بین رفته است ، اما مزایای این تخت اجتناب ناپذیر است . چشم پوشی؛ حتی با تحصیلات عالی ، بسیاری از کسانی هستند که در زمینه مورد نیاز خود از رایانه استفاده نمی کنند. به عنوان مثال ، برخی از دانشجویان علوم انسانی ممکن است ارتباط چندانی با رایانه نداشته باشند ، اما این ویژگی باعث شده است که با این فضا آشتی کنند. این ویژگی باید برای صرفه جویی در انرژی در آینده مورد استفاده قرار گیرد تا نیازی به گسترش فضای آموزشی نباشد ، بنابراین حتی در شرایط عادی مانند 20 درصد از کلاس ها در قالب آموزش مجازی ، می توان از این ویژگی به صورت محدود استفاده کرد. وسعت و 80 درصد آنها بصورت حضوری برگزار می شود. “کنفرانس ها یا کلاسهای تدریس خصوصی که می توانند بر روی این سیستم کار کنند می توانند بسیار کاربردی باشند.”

دانشمندان باید قبل از سال جدید واکسن بزنند.

وی خاطرنشان کرد که علیرغم مزایای یادگیری الکترونیکی ، مشکلاتی وجود دارد و افراد و مدیران باید سیستم را تشخیص دهند تا ببینند چه اتفاقی می افتد و کدام قسمت ها تحت تأثیر قرار می گیرند. در این میان ، به ویژه رشته های غیرپزشکی آسیب های زیادی متحمل شدند. اگرچه این رشته های دانشگاهی از نظر بار علمی چندان متحمل آسیب نشدند زیرا در کار ، بستری شدن و جراحی مشارکت داشتند ، اما زمینه غیر پزشکی ، به ویژه مهندسی ، علوم پایه ، و حتی علوم انسانی ضربه خورد. من آن را پوشیدم. در حقیقت ، تمام دنیا تحت تأثیر آموزش آنلاین قرار گرفته اند ، اما تحصیلات عالی ما دو برابر ضربه خورده است. آنچه می توان انجام داد این است که پس از ایمن سازی افراد آسیب پذیر در جامعه ، اولویت به دانشگاه ها و آموزش داده شود تا اساتید ، دانشجویان و کارکنان قبل از شروع مدرسه واکسینه شوند و وارد یک محیط آموزشی حضوری شوند. .

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه می گوید: “صحبت هایی مبنی بر انجام آزمون حضوری انجام شد ، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که آزمون اصلی به صورت آفلاین در همان سیستم دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود و معمولاً مشکلی از این قبیل وجود دارد. . ” چیز خاصی نبود. در سیستم آفلاین ، مربی زمان امتحان را تعیین می کند ، دانش آموز می تواند فرم س viewال را مشاهده کرده و قبل از پایان زمان امتحان در سیستم امتحان پاسخ دهد و تصویری از پاسخ را بارگذاری کند. “در صورت قطعی برق ، دانش آموزان می توانند پاسخ امتحانات و اسناد خود را برای اساتید خود ایمیل کنند و در موارد خاص ، اسناد مربوط به قطعی را به بخش ارائه دهند. این بررسی ها توسط هر بخش با حساسیت انجام می شود ، اما هیئت آموزشی دانشگاه . “

احمدی نژاد در مورد بازخورد معلمان و دانش آموزان در مورد ادامه تحصیل گفت: “به طور متوسط ​​همه مایلند به صورت حضوری تدریس کنند و تعداد کمی راضی هستند که این شرایط به طور کامل تداوم داشته باشد. کلاس های حضوری دانش آموزان را ملزم به حضور در کلاس ها می کند ، اما در حال حاضر اغلب در محل کار مجازی در محل کار خود می نشینید و روی کلاس تمرکز نمی کنید. ادامه این فضا مشکلات خانواده و سیستم آموزشی را افزایش می دهد. ما نباید این سیستم را به طور کامل یا کامل آموزش الکترونیکی را حذف کنیم ، اما در حالت عادی شرایط با همان 20٪ یادگیری الکترونیکی ، دانشجویان می توانند مستقیماً مدرک خود را دریافت کنند. در حال حاضر ، بستر در این فضا آماده شده است و دانشگاه باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کند و مخالفت را بپذیرد تا سواد دانش آموزان به سطح مشخصی کاهش یابد.

تداوم یادگیری الکترونیکی ، تفاوت های مهم در سیستم های آموزشی پس از کرونا

واضح است که آموزش الکترونیکی سطح دانشگاهی در سالهای اخیر به همان شیوه آموزش الکترونیکی در دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران تجربه شده است ، اما این شکل ، این درجه و همه گیری باعث اتفاقاتی شده است که در زمان کرونا رخ داده است. ویروسی که من متوجه آن شدم در این دوره ، برخی از دانشگاه ها و م institutionsسسات آموزش عالی از سیستم های خارجی استفاده می کردند ، اما برخی از سیستم های داخلی با حمایت آموزش آنلاین توانستند به منزل to پژواک آموزش آنلاین تبدیل شوند. مانند هر فناوری دیگری ، دارای مزایا و معایب بسیاری است ، اما تصمیم دانشگاه آزاد مبنی بر سپردن وظیفه حساس آموزش الکترونیکی به سیستمی که توسط تعداد زیادی از جوانان کشورمان پشتیبانی می شود ، یک رویداد مهم بود. تصمیماتی که می توانید پس از یک سال آموزش الکترونیکی بگیرید ، او آن را مرور کرد و با وجود ضعف ها و اعتراضاتش به طور کلی ، نمره قبولی کلی داد. با این حال ، مشکل آموزش الکترونیکی مشکلی نیست که پس از ویروس کرونا به طور کامل از بین برود و یکی از تغییرات مهم در سیستم آموزشی ایران و بسیاری از کشورها در دوران پس از کرونا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا