اقتصادی

کم‌فروشی در جایگاه‌های بنزین واقعیت دارد؟

ادعای فروش آب و هوا با بنزین سال ها مطرح بوده است و گاهی مردم از کم فروشی در برخی از پمپ بنزین ها در فضای مجازی شکایت می کنند.

به گزارش گزارشگر یک ، روزنامه خراسان اخیرا گزارش داده است که یک کاربر توییتر از این موضوع به قدری ناراحت است که “یک بار به پمپ بنزین رفتم. مخزن ماشین من 40 لیتر است ، بنابراین کارت 40 لیتری را بیرون آوردم.” آنها می گویند از لیتر استفاده می کردند و زیاد سیگار نمی کشیدند. “بسیاری از کاربران در زیر این توییت درباره تجربیات مشابه نوشتند.

به بنزین آب اضافه کنید

یکی از اتهامات کم فروشی برخی صاحبان ایستگاه ، افزودن آب به بنزین است. با این حال ، این موضوع از سوی مقامات تکذیب شد و سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این موضوع را از نظر شیمیایی غیرممکن اعلام کرد و به گزارشگر یک گفت: همان “دوره ای که طی آن آب ته مخزن تخلیه می شود ، مخلوط کردن آب و فرآورده های نفتی را غیرممکن می کند ، که به دلیل ماندگاری بنزین در مخزن و پمپاژ بنزین در سطوح بالا از نظر علمی غیرممکن است. محصول.”

با این حال ، در سال 1998 در شهر صدرا ، شیراز ، ویدئویی منتشر شد که نشان می داد راننده ای بنزین را در بطری 1.5 لیتری می ریزد و وجود بنزین ناخالص را نشان می دهد. در همان زمان ، مدیر بازرسی ، کنترل و نظارت بر توزیع فرآورده های نفتی استان فارس ، گفت: “با توجه به تخصص ما ، دریافته ایم که آب باران پس از بارندگی اخیر در حوضه مخزن با بنزین مخلوط شده است.”

هوا را به بنزین اضافه کنید

مشکل دیگری که در این زمینه به وجود می آید فروش هوا در کنار بنزین است. اخیراً ویدئویی از قرار دادن یک بطری 1.5 لیتری در زیر بنزین منتشر شد و علامت پمپ بنزین 2.9 لیتر در حالی که علامت پمپ بنزین 0 است نمایش داده می شود. البته در این رابطه ، مدیر پخش و عرضه شرکت پخش فرآورده های نفتی دولتی قبلاً اعلام کرده بود: “ورود هوا به باک خودرو از نظر فنی غیرممکن است زیرا نازل منبع سوخت 20 سانتی متر از ارسال بنزین به مخزن

با این حال ، در سال 1998 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، مدیر استاندارد استان تهران تأیید کرد که در برخی از پمپ بنزین ها هوا در بنزین وجود دارد.

اعتراف وزیر سابق

بیژن زنگنه ، وزیر سابق نفت ، موضوع کم فروشی پمپ بنزین ها را در اوایل سال 95 مطرح کرد و گفت: “در بین تخلفات پمپ بنزین ها ، پیش فرض هایی برای شرکت های نفتی ، مخلوط کردن گازوئیل و بنزین و کم فروشی وجود دارد.”

با توجه به اظهارات متناقض در این زمینه ، به نظر می رسد که هیئت کارشناسان موظفند به یکباره پاسخ علمی به امکان س thisال این پرسش ارائه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا