عمومی

الگوی کشت کشور باید علمی شود

دارایی نژاد در تیترهای گزارشگر یک امشب گفت: “سالهاست که ما یک گروه کاری را در وزارت کشاورزی تشکیل داده ایم تا بتواند علم را رشد دهد و به بازارهای صادراتی مراجعه کند.

این هماهنگ کننده میوه گفت: “کشت ما باید متناسب با مصرف و صادرات باشد.” اگر کشاورزی و باغداری ما علمی و مجهز به دانش و ابزار امروز باشد ، این مشکل حل خواهد شد و دیگر شاهد وزارت صدور نمونه های اولیه در شب و گره زدن دست باغبانان و کشاورزان نخواهیم بود.

وی گفت: بخش کشاورزی و باغبانی کشور به اندازه صادرات نفت کشور از ظرفیت صادرات و مبادله برخوردار است. آنها با 5 هکتار می توانند 100 هکتار انجام دهند.

دارایی نژاد گفت: “کیوی ، پرتقال و سیب ما مشهور جهان است. ما باید برای صادرات برنامه ریزی کنیم. ما باید به کشورهای همسایه صادر کنیم. عراق ، پاکستان و هند برای ما تشنه هستند.”

از طریق بارنی ، معاون مدیر خانه کشاورزان ، از این تلفن خواست تا نظارت و صادرات کشور مورد نظر را ادامه دهد و بتواند محصولات فصلی با کیفیت متفاوت تولید کند.

وی گفت: “آنچه ما را آزار می دهد فقدان الگوهای کشت و عدم وجود بازارهای صادراتی است.”

با انتقاد از سیاست های اقتصادی ، از طریق بنی گفت: همه کشورها در باغ های وارداتی خزر ، محصولات تابستانی و سبزیجات صادرات بسیار کمی دارند و صفر است ، برای مثال تولید مرکبات مازندران 2.7 میلیون تن بود. با این حال ، در صادرات روسیه وزنی ندارد.

رئیس خانه کشاورز افزود: یکی از مشکلات بخش کشاورزی عدم سرمایه گذاری است. “متأسفانه معامله گران ما بیشتر از صادرات به واردات علاقه مند هستند.”

علیرضا شایق از این انجمن برنج گفت: “امسال به دلیل بارندگی خوب تولید خوبی خواهیم کرد و امیدواریم امسال به جایی برسیم که نیازی به درآمد خود نداشته باشیم.”

وی شکایت کرد که ممنوعیت کشت برنج هنوز لغو نشده است و باران باعث شده است تا شرایط بسیار مناسب برای دولت برای افزایش محصول و تولید برنج فراهم شود.

وی گفت: با وجود گسترش تاج ، او با وجود شیوع تاج ، آماده سازی مزارع برنج را در ماه آوریل آغاز کرد. تولید ما هنوز برای مصرف داخلی کافی نیست.

رئیس اتحادیه برنج گفت: ما به جدیدترین ابزار و ماشین آلات نیاز داریم و برنامه ها و آمارهای ما ضعیف است ، بنابراین کاری است که باید انجام دهیم.

دکمه بازگشت به بالا