اجتماع

معاون دادستان کل کشور: درباره استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها بخشنامه‌ای صادر نشده است

معاون رئیس دادگستری قانون عمومی تأکید کرد ، مطابق با “وزیر دادگستری بر راهنمایی در مورد استفاده بدون مانع از سوخت دیزل در نیروگاه ها تأکید کرد”. دادستان کل صادر نشده است.

به گزارش گزارشگر یک ، رضا خوشنودی به نقل از قوه قضاییه گفت: “و برخلاف برخی اطلاعات غیرواقعی ، طبق گفته دادستان کل کشور ، بازدید از اعضای گروه های حفاظت محیط زیست برای نظارت بر میزان و نوع سوخت مورد استفاده نیروگاه برای اعضای گروه های حفاظت از محیط زیست منعی ندارد. “او اضافه کرد. .

در کالبد شکافی دفتر حقوق عمومی در مورد مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها ، به ویژه تهران و دخالت دادستانی در این موضوع ، گفت: توجه به این نکته مهم است که آلودگی هوا در کلانشهرها ، از جمله تهران ، علل و علل مختلفی دارد ، از جمله ترافیک و سوختگی غیراستاندارد وسایل نقلیه. ، سوخت کارخانه ها و نیروگاه ها و غیره

وی در مورد تعهدات و مسئولیت های سازمان های حفاظت از محیط زیست تحت قانون هوای پاک گفت: “قانون هوای پاک سند راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست است که در آن برخی تعهدات و مسئولیت ها به سازمان هایی مانند سازمان های حفاظت از محیط زیست و نهادهای استاندارد ارائه می شود.” این شرایط را برای دستیابی به هوای پاک و از بین بردن آلودگی هوا با استفاده از صلاحیت های قانونی و سازمانی فراهم می کند.

معاون وزیر حقوق عمومی در مورد نقش کارخانه های تولید سوخت در آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها گفت: “با توجه به ارتباط نزدیک بین آلودگی هوا و ویروس کرونا ، ستاد ملی پیشگیری از فساد تاج ، قطعنامه ای برای مقابله با آلودگی هوا تصویب کرده است. این مصوبات برای کلیه واحدها اجباری است و بر اساس آن توسط ستاد تصویب شده است که نیروگاههای برق استان البرز و نیروگاههای جنوب تهران با محدودیت و ممنوعیت مصرف مازوت روبرو هستند.

وی ابراز رضایت کرد: برای از بین بردن آلودگی هوا ، دستگاههای ذیربط و مسئول ، از جمله سازمانهای حفاظت از محیط زیست و نهادهای استاندارد ، باید طبق دو دستورالعمل زیر قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون هوای پاک و وزارت دادگستری را به طور کامل اجرا و اجرا کنند. توجه ویژه ای به این موضوع “پیگیری حقوق عمومی” و “رهنمودهای پیشگیری و پیشگیری از تعهدات قانونی مدیران و کارمندان” داده شده است.

وی گفت: “همچنین در قانون هوای پاک نیز یک ناراحتی جنایی علیه مقامات دولتی وجود دارد که اجرای مقررات قانونی مربوط را رد می کند یا اجرای امور حقوقی را به تأخیر می اندازد.”

دادستان کل حقوق عمومی خاطرنشان کرد: آژانس حفاظت از محیط زیست متولی اصلی آلاینده ها است و اداره حفاظت علاوه بر وظایف سازمانی و حرفه ای به عنوان قضات ، وظایف و مسئولیت هایی نیز در این زمینه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا