اجتماع

«بیمه مشاوره»؛ آرزویی در انتظار تحقق در دولت سیزدهم/افزایش هزینه‌ها در صورت مداخله دیرهنگام

مدیر دفتر مشاوره و روانشناسی گروه رفاه گفت: به دلیل اوضاع اجتماعی ، اقتصادی و اپیدمی کرونا تقاضا برای خدمات روانشناختی در آینده زیاد خواهد بود. بسته خدمات استاندارد ارائه شده توسط سازمانهای رفاهی باید یکی از الزامات بعدی دولت و وظایف فوری باشد.

بهزاد وحیدنیا در مصاحبه با گزارشگر یک ، وی خاطرنشان کرد که حوزه خدمات روانشناختی در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جنبه های مختلفی برای آن وجود دارد. یک جنبه مهم ، سلامت روان افراد است که شامل دسته هایی مانند سبک زندگی ، تصمیم گیری ، اثربخشی و اثربخشی شخصی و جامعه پذیری است. ارتباط ، دستیابی به گزینه های م effectiveثرتر و تعیین جهت زندگی به طور مستقیم با هم ارتباط دارند ، و این مسئله پیامدهای قابل توجهی برای رفاه شخصی و اجتماعی دارد. از نظر دسترسی ، مداخله پزشکی به موقع و م professionalثر پزشکی نیز مهم است. در حقیقت ، خدمات روانشناختی از بعد م effectiveثر سلامتی پشتیبانی می کنند که سایر ابعاد را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

وی ادامه می دهد ، “برای اینکه مردم آینده نگرانه در مورد رفاه خودشان باشند ، لازم است که دولت ها در ارتقا litera سواد فردی ، سلامت عمومی روانی و اجتماعی تلاش کنند. پیش بینی موقعیت گرایش های مختلف در این زمینه روانشناسی و در برنامه مداوم خود ، اقدامات تبلیغی را تقویت می کنیم که موقعیت ارتقا specialized تخصصی و فعالیتهای مداخله ای و درمانی را در سطح فردی و اجتماعی تقویت می کند ، که به منظور فرهنگ سازی و پیشرفت سلامت کشور ، بسیار روشی معتبر و قدرتمند نشان می دهد که ما باید بتوانیم سیستم مراقبت های بهداشتی کشور را به روشی بهم پیوسته و یکپارچه ببینیم و البته توجه به استانداردهای آموزشی گروه های علوم ، م institutionsسسات آموزش عالی و دانشکده های پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است. الزامی که دولتهای آینده باید در نظر بگیرند.

وحیدنیا افزود که مقامات اداری در زمینه مداخله روانشناختی سازمانهای بهزیستی ، متولیان بهداشت اجتماعی ، مجوز مراکز مشاوره ای و خدمات روانشناسی این ایالت را دارند. قانون ششم ، سازمان های بهزیستی تنها مرجع صدور مجوز و کلینیک های خدمات روانشناختی هستند و موظفند در همه سطوح برنامه هایی برای توسعه و نظارت بر این خدمات تنظیم کنند و توانسته اند رشد کمی و کیفی مطلوبی داشته باشند. با این حال ، بخش دولتی کار موازی در کشورهایی داشته است که چارچوب قانونی آنها کم است یا هیچ ، و باید در بحث های سازمانی مورد توجه قرار گیرد.

به عنوان مثال ، برخی از ساختارهای داخلی دولت ساختارها و مراکز مشاوره ای را براساس نیازهای تشخیصی خود تعریف کرده اند. رئیس دفتر مشاوره و روانشناسی سازمان بهزیستی کشور یادآوری کرد. متأسفانه ، به نظر می رسد حساسیت به سلامت روانی و اجتماعی کمتر از دارو و درمان است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ، بیایید بگوییم شخصی می خواهد یک کلینیک یا مرکز پزشکی ایجاد کند. در جایی که وی قصد تأسیس این کلینیک را دارد ، متخصص باید فردی مورد تأیید وزارت بهداشت باشد و فضا و استانداردها نیز باید توسط دولت تأیید شود. . صدور مجوز به عهده وزارت بهداشت است ، اما چرا این اتفاق در زمینه بهداشت روان یا در بحث خدمات روانشناختی نمی افتد ، چرا قانون صراحتاً آژانس های بهزیستی را در چندین مکان و برای همه مجاز می داند؟ آیا خود را متخصص می دانید؟ این یکی از چالش های سازماندهی است.

وحیدنیا گفت: موقعیت تعاملی بخش غیردولتی مانند سازمان نظام روانشناسی که هم یک سازمان غیردولتی در اقدامات قانونگذاری است و هم یک سازمان غیردولتی در اقدام قانونگذاری ، توسط دولت و دولت در قانونگذاری دیده می شود اقدام “باید مطابق با اصول ، قواعد و مقررات عمل کند و دارای دو نقش اصلی باشد (نقش اول ، پشتیبانی و دوم که می تواند نظرات و برنامه های علمی را در تعامل با دولت ها در اختیار دولت ها قرار دهد ، اختیارات) نقش اجماع و مشارکت در سیاست.

او گفت: در حال حاضر ، قوانینی که سازمان سیستم های روانشناسی و مشاوره ای را در کشور ما هدف قرار می دهد فاقد این شرایط هستند و دارای نقص هستند و رابطه بین دولت و بخش های غیر دولتی قابل مشاهده نیست. به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که این مجوز از وزارت بهداشت به سیستم بهداشت برای ارائه خدمات در یک چارچوب خاص تفویض می شود تا سیستم بهداشت بتواند مجوزهای فردی و دفتری را صادر کند. اگر مشکلی وجود دارد ، دولت نباید مجوزهای خصوصی را دنبال کند. مطمئناً وزارت بهداشت با برنامه ای وارد عمل می شود ، اما در سیستم روانشناختی اینگونه نیست و هیچ اشاره ای به این كه به چه گروهی تعلق دارد یا دولت چگونه این اختیار را تفویض می كند ، وجود ندارد. در عمل ، فعالیتهایی از قبیل صدور فعالیتهای فردی توسط دولت به سازمان نظام روانشناسی سپرده می شود و باید اتحادیه شود ، به ویژه اینکه مستقیماً وارد حوزه مراکز نشود که این وظیفه دولت است.

مدیر دفتر روانشناسی مشاوره گروه رفاه با بیان اینکه باید موقعیت در توزیع نقشه به طور دقیق نشان داده شود ، گفت: در تهیه سند ملی باید به تقسیم کار ملی در زمینه پیشگیری از آسیب توجه شود. بر اساس ساختارها ، قوانین و ظرفیت های تخصصی و اجرایی ، اسناد باید به گونه ای تنظیم شود که امانتداری بتواند این فرایندها را رصد کند ، نه گروه هایی که حرکات داوطلبانه را آغاز می کنند و آنها را در اختیار گروه های برنامه ریزی کشور قرار می دهند. علاوه بر برنامه پیشنهادی ، شما می خواهید که این برنامه به نوعی به عنوان یک استاندارد رفتار کند. به این دلیل که می تواند نقشه برنامه ریزی کشور را مخدوش کرده و در برنامه های آینده تداخل ایجاد کند. دولت های آینده باید خسارات مربوط به برنامه ریزی کلان کشور در زمینه خانواده ، آموزش و مشاوره ، به ویژه عدم سازماندهی خدمات در مراکز مشاوره و روانشناسی و عدم علاقه به قوانین موجود را جویا و مطالبه کنند. سازمانهای رفاهی.

وحیدنیا در بخش دیگری از گفتگو با اشاره به اینکه تقاضای زیادی برای خدمات روانشناختی در آینده به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی و بیماری همه گیر ویروس کرونا وجود دارد ، افزود: “توجه به اقتصاد بهداشت در زمینه بهداشت روان سرمایه گذاری در این زمینه و تأمین منابع برای پیشگیری از اختلالات روانی و خدمات روانشناختی پیشگیرانه برای کاهش هزینه و بار بیماری معلولیت است. یک رویکرد جامع برای مشکلات اجتماعی و آسیب های اجتماعی این باید باشد انجام شده و براساس دیدگاه روانشناختی حرفه ای ، منابع پیشگیرانه باید برای ارتقا promotion و هزینه های برنامه های رفاه عمومی و سبک های زندگی ایرانی و اسلامی به حوزه خدمات روانشناختی اختصاص یابد.

“هرچه تقاضا برای خدمات روانشناختی افزایش یابد ، اجرای خدمات مشاوره ای و روانشناسی به بخش 102 محدود می شود ، زیرا عدم تأمین منابع اعتباری کافی دولت برای تأمین گروه های نیازمند ، مداخلات را به تأخیر می اندازد و از طرف دیگر ، افزایش می یابد. هزینه ها ، “او گفت. ماده ج (6) برنامه ششم به عنوان یکی از الزامات و موارد اضطراری دولت بعدی در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا