اجتماع

ضرورت ایجاد پارک آبخیز در مجاورت مراکز جمعیتی

کارشناسان آبخیزداری با اشاره به اینکه باید یک پارک آبخیز در اطراف مرکز جمعیت ایجاد شود ، نوشت: “کنترل سیلاب در شهر و توسعه یک منطقه تفریحی طبیعی دو هدف اصلی پارک حوزه آبخیز است.”

به گزارش گزارشگر یک ابوالقاسم حسین به مدیریت آبخیزداری در یک رویکرد جدید به مدیریت آبخیزداری شهری اشاره کرد ، علاوه بر اهدافی مانند صرفه جویی در مصرف آب ، خاک ، پوشش گیاهی و منابع اساسی مدیریت سیل در شهرها ، انسان و طبیعت در قالب پارک های حوزه آبخیز “تغییر اقلیم ، شهری سیل. “عمیق شدن شهر ، سبک مدرن شهری و فاصله از طبیعت یکی از مشکلات شهر در شرایط فعلی است.”

وی گفت: “در واقع ، پارک های حوزه آبخیز پاسخی به دو خواسته برای کنترل سیلاب شهری و ایجاد مسیرهای طبیعی در مجاورت مرکز جمعیت است.” انواع بارندگی و شرایط ساخت و ساز در شهرهای ما شرایطی را برای بیشتر آنها فراهم کرده است که با مشکلات طغیان روبرو شوند. این مشکلی است که ما در سال های اخیر بارها در سراسر کشور مشاهده کرده ایم و آسیب هایی نیز وارد کرده است.

این کارشناس آبخیزداری گفت: مدیریت سیلاب شهری از منابع حوزه بالادست حوضه آبریز شهرها و دسترسی به برنامه های آبخیزداری و برنامه های آبخیزداری با استفاده از قابلیت کنترل سیل در مناطق مستعد توسعه تفرجگاه های نزدیک شهرک ها شهری است.

حسین پور دو هدف اصلی پارک حوزه را کنترل می کند: کنترل سیل برای ورود به شهر و توسعه تفرجگاه های طبیعی و در یادداشت خود یادداشت می کند: پارک های آبخیزداری با چشم اندازها و مناظر طبیعی در قالب برنامه های آبخیزداری و آبخوان داری اطراف ایجاد می شوند. توافق. مجاورت با شهر و دسترسی آسان شهروندان به محیط های طبیعی و طبیعی از مزایای ویژه پارک های حوزه آبخیز است. حوضه آبریز به شهر می رسد.

مدیر مدیریت سیل و آبخوانداری سازمان ملی جنگلداری ، مراتع و آبخیزداری زیرساختهای اساسی و اساسی را ضمن حفظ محیط طبیعی ایجاد کرده است ، محیطی مناسب برای اوقات فراغت شهری ، با استفاده از ظرفیت بارندگی و سیلاب. با کمک زیرساخت های حوزه

وی علاوه بر کارکردهای ذکر شده ، خاطرنشان کرد: پارک های آبی شهری بسیاری از توابع دیگر از جمله حفظ کاربری اراضی طبیعی در اطراف شهر ، جلوگیری از دستکاری ، محافظت از خاک ، کنترل فرسایش ، کنترل رسوبات وارد شده به شهر و ایجاد ثبات در زمین لغزش ها را دارند. وی گفت: آنها حوضه های آبریز شهری دارند ، گفت: کمک به افراد دارای اقتصاد و تحصیلات ، ایجاد اشتغال ، درآمد و افزایش آگاهی عمومی از منابع طبیعی از دیگر عملکردهای پارک های حوزه آبخیز است.

این کارشناس حوزه آبخیزداری پیشنهاد کرده است تا استانداردها و استانداردهای ساخت پارک های حوزه آبخیز را به منظور فعال سازی ظرفیت موجود و توسعه اصولی پارک های آبخیزداری داخلی ، به عنوان یک دستور کار ارائه دهد و بودجه به شرح زیر است. . اعطای تسهیلات بانکی کم بهره برای سرمایه گذاری و خدمات بخش خصوصی در پارکهای حوزه آبخیز با حمایت وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گام دیگری است که می تواند به توسعه پارکهای حوزه آبخیز کشور کمک کند.

حسین پور در پایان یادداشت گفت: مقامات مسئول برنامه ریزی شهری ، از جمله وزارت راه و شهرسازی ، شورای عالی شهرسازی و معماری و شهرداری ها ، همچنین مدیریت منابع طبیعی و حوزه های آبخیزداری و حفاظت از مناطق طبیعی ، ضمن اینکه رویکرد برنامه ریزی شهری را بر اساس در اصول طبیعی شهرها و مناطقی که رواناب بالادست را جذب می کنند و از گسترش بیش از حد و عایق بندی شهری سطح غیر قابل نفوذ جلوگیری می کنند ، توجه ویژه ای به ایجاد پارک های آبخیزداری شهری دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا