اجتماع

ظرفیت‌های مغفول در حوزه سلامت تحت عنوان مالکیت معنوی به سرمایه تبدیل می‌شوند

رئیس کمیته مدیریت مالکیت معنوی وزارت بهداشت و توسعه فناوری زیرمجموعه وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه بر لزوم کشف تمامی شایستگی های حاشیه ساز در حوزه سلامت و تبدیل شدن به سرمایه تحت عنوان فرهیختگان تاکید کرد. اموال و محققین می توانند از ایده های خود استفاده کنند.

به گزارش گزارشگر یک، مدیر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، دکتر. محمدرضا منظم، رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری، دکتر در مراسم معارفه حسین رضایی زاده به ویژگی های منحصر به فرد مدل پیشنهادی مالکیت فکری اشاره می شود. کمیته مدیریت افزود: برای تجاری سازی و عرضه اختراعات بر اساس نیاز جامعه، مدلی انعطاف پذیر و بسیار پیشرفته با پوشش تمامی زوایای ممکن را پیشنهاد و روانه بازار کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه مالکیت فکری زیربنای ثروت ملی است، تاکید کرد: 18 دستگاه و دستگاه اجرایی در حضور وزیر دادگستری با حضور وزیر دادگستری و اعضای کمیته سیاست های مالی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در این طرح حضور داشتند و از این الگو استقبال کردند. مالکیت معنوی.

دکتر منظم می‌افزاید که این مدل اولین مدلی است که مالکیت معنوی را در قالب یک برنامه مدیریت مدون بازاریابی و تجاری می‌کند، در غیر این صورت این ایده برای رسیدن به بازار بسیار کم خواهد بود. برای ایجاد مشوق ها و مسیرهای سرمایه گذاری، ابتدا باید نیازهای خود را ارزیابی کنید و ایده های خود را بر اساس مشکلات واقعی جامعه خود ارائه دهید.

وی گفت: ما یک دفتر مدیریت مالکیت فکری در دانشکده پزشکی داریم و در تدوین سیاست ها و برنامه های راهبردی زیر نظر کمیته مدیریت مالکیت فکری ایفای نقش می کنیم. این دفاتر بخشی از این شبکه هستند و باید از پتانسیل و توانمندی های خود استفاده کنند.

به گفته رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، این کمیته همچنین در نظر دارد هسته حقوقی را برای رسیدگی به مسائل مربوط به شرکت های دانش بنیان و حقوق مالکیت معنوی در قراردادها از منظر حقوقی تشکیل دهد.

دکتر منظم هدف کمیته مدیریت مالکیت فکری را همه فناوری‌های حوزه سلامت داخلی دانست و گفت: ما از قابلیت‌های دانشکده‌های پزشکی، دفاتر مالکیت معنوی دانشگاه‌ها و حامیان پژوهشی و فناوری مانند موارد زیر برخوردار هستیم. صندوق نیماد و INSF اینگونه است.”

شناسایی شایستگی های نادیده گرفته شده در سلامت و تندرستی

به عنوان رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری، دکتر. رضایی زاده، دکتر. وی ضمن قدردانی از اعتماد به منظم در تفویض این مسئولیت ها، با ایجاد ابتکارات جدید و ساختن اولین خشت ها در حوزه مدیریت مالکیت فکری موارد زیر را برجسته کرد: به ویژه، بخش سلامت را قادر می‌سازد تا از مالکیت معنوی سرمایه‌گذاری کند و محققان از ایده‌های خود استفاده کنند.

رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری با بیان اینکه در خط مقدم سیاست گذاری و سیاست گذاری در این زمینه هستیم، گفت: در دوران گذار هستیم و این موضوع نیازمند تبلیغات، فرهنگ سازی و آموزش فراوان است و همچنین نیازمندیم. برای آموزش بازیگران مختلف در زمینه های مختلف. ما به آن نیاز داریم.” تجربیات مختلف را به اشتراک بگذارید.

کمیته مدیریت مالکیت فکری فعالانه از ایده ها حمایت می کند.

مهندس عبدالناصر آزادبخت، رئیس اداره فناوری حرفه ای دفتر توسعه فناوری سلامت افزود: ساختاری است که بر اساس نیازها و مهارت های وزارت بهداشت شکل گرفته است.

وی گفت: در دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تمام تلاش خود را می کنیم تا کمیته بتواند به بهترین شکل به ماموریت خود عمل کند. ثبت ژن.”، اما ما در حال حاضر فعالانه روی مدل های جدید کار می کنیم، همه فناوری ها و اختراعات را بررسی می کنیم و از آنچه می توان تجاری سازی کرد تا به بازار برسد، حمایت می کنیم.

نیماد آماده سرمایه گذاری در ایده های تجاری است.

مشاور تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر بیتا مسگرپور با اشاره به تبلیغات معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: آزمایشگاه نیماد آماده سرمایه گذاری در ایده هایی مانند: اگرچه این آیین نامه در حال حاضر نیاز به اصلاح دارد، اما برای اطمینان از بازگشت سرمایه برای چرخه تحقیق و در عین حال حمایت از حقوق همه بازیگران پیش نویس تهیه شده است.

به گفته وی، نگاه محققان ما به دور از تجاری سازی است. امیدوارم این کمیته بتواند این خلأ را پر کند.

دکتر مسگرپور با اشاره به کمک های مالی بین المللی موسسه نیماد گفت: این حق محققین ایرانی در سراسر جهان است.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا