سلامت و دانش

مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

آفتاب‌‌نیوز:

در ادامه ، غذای مناسب و نامناسب در این فرآیند آورده شد.

سوپ مرغ

مواد موجود در سوپ مرغ با التهاب مقابله کرده و پاسخ التهابی به بیماری را کاهش می دهد. سوپ مرغ همچنین بینی و گلو را باز کرده و تنفس را آسان می کند. سوپ های دیگر مانند سوپ سبزیجات نیز تأثیر مشابهی در افراد دارند. سوپ علاوه بر مغذی بودن ، هضم آسان ، تهیه آن آسان است و همچنین حاوی آب برای افزایش رطوبت است.

سیر

سیر خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری دارد. به فرد کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد و با عفونت هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی مقابله کند.

میوه های حاوی ویتامین C.

میوه ها و سبزیجات با ویتامین C می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

زنجبیل

زنجبیل شرایطی مانند حالت تهوع ناشی از آنفولانزا را از بین می برد و سیستم هضم را بهبود می بخشد. می توانید چای گیاهی را با افزودن مقدار کمی پودر زنجبیل به وعده غذایی خود و ریختن آن در آب داغ ، عسل و لیمو تهیه کنید.

سبزیجات

سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که باعث بهبود هضم غذا می شوند و همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C ، آهن و اسید فولیک هستند. این ماده نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که به بهبود سریع بدن کمک می کند.

بعد از ظهر

جو دوسر همچنین منبع غنی فیبر است و فیبر موجود در این ماده غذایی حاوی باکتری های مفید است. همچنین برای افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا مناسب است زیرا می تواند تب ، اسهال و استفراغ را تسکین دهد.

مایع

هیدراته نگه داشتن بدن یکی از مهمترین کارهایی است که فرد می تواند برای مقابله با آنفلوآنزا انجام دهد و مایعات زیر ممکن است کمک کنند.

آب | کلیه ها از آب برای دفع مواد اضافی از بدن استفاده می کنند. نوشیدن آب فراوان باعث بهبودی شما می شود.

آب گرم همراه با عسل ، لیمو و زنجبیل زنجبیل موجود در این نوشیدنی به کاهش حالت تهوع کمک می کند.

چای گیاهی

برخی از چای های گیاهی خاصیت درمانی خاصی دارند. به عنوان مثال ، جوشانده عصاره نعناع و نعناع و گل محمدی به کاهش عوارض تنفسی به ویژه سرفه کمک می کند ، در حالی که جوشانده آب جو در کاهش تب م effectiveثر است. چای زنجبیل به دلیل خواص گرم و خاصیت ضد باکتریایی ، در درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا اثر بسیار مفیدی دارد.

غذا برای جلوگیری از

غذای فرآوری شده | این غذاها غنی از نمک هستند که با جذب آب و شکر باعث افزایش التهاب می شوند.

غذاهای چرب این غذاها هضم را کند می کنند.

محصولات لبنی | در صورت هضم مشکل ، تهوع شدید و تولید خلط بیشتر در هنگام مصرف محصولات لبنی ، نباید لاکتوز لبنی مصرف شود.

دکمه بازگشت به بالا