حوادث و رویداد

کاهش صدور مجوز سقط جنین درمانی/کاهش فوت براثر تصادف در فارس

گزارشگر یک / پاس مدیر پزشکی قانونی فارس دریافت که سال گذشته مجوز سقط درمانی صادر کرده است که در مقایسه با سال قبل از این هفته 11.8 درصد کاهش داشته است.

علیرضا درودچی روز یکشنبه دوم خرداد به خبرنگاران گفت که پزشکی قانونی یکی از دستگاه های سالم است. وی ادعا می کند که تخلفات در این زمینه به دلیل سیستم نظارت قوی نزدیک به صفر است.

وی فعالیت پزشکی قانونی را به 4 فرآیند اصلی تقسیم کرد و 7 حوزه را به آن اضافه کرد. علم پزشکی قانونی منبع اصلی تخصص است و به عنوان بازوی دستگاه قضایی عمل می کند و کمک به کشف حقیقت و برقراری عدالت وظیفه اصلی این سازمان در دقیق نگه داشتن آن است. . ، ما با بی طرفی و نظر دقیق متخصص ، کار خود را دقیق و سریع انجام می دهیم.

درودچی خاطرنشان کرد: بزرگترین نهاد قضایی کشور متعلق به فارس است و طبیعتاً در کنار سیستم قضایی ، گسترده ترین سازمان پزشکی قانونی نیز در این ایالت مستقر است و از طریق بازدیدهای ملموس و نامحسوس نظارت و ارزیابی می شود. مرکز

“متأسفانه ، مردم شناخت کافی از فعالیت ها و خدمات این سازمان ندارند و من فکر می کنم که پزشکی قانونی با کالبد شکافی و کالبد شکافی مطابقت دارد ، اما این بخش در زمینه های مختلف به مردم و جوامع خدمت می کند.”

درودچی اظهار داشت: تعیین و تعیین علت مرگ یکی از مهمترین و تخصصی ترین فعالیتهای این سازمان برای جلوگیری از لگدمال شدن خون است اما این همه خدمات ما نیست و پزشکی قانونی خدمات بسیاری را در بخش آزمایش بالینی خود ارائه می دهد. ، آزمایشگاه ها ، کمیته ها. “همکاری با مراکز تخصصی و علمی و دانشگاهی.

دبیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: کار این سازمان ویژه است و فشار روانی زیادی دارد و اطلاعات دقیق را به مطبوعات ارائه می دهد تا مردم هنگام مراجعه به پزشکی قانونی برای تحویل اجساد درنگ کنند. از علم پزشکی قانونی خودداری کنید.

وی خاطرنشان کرد: تنها کمتر از 50 درصد اجساد ارجاع شده به پزشکی قانونی کالبدشکافی است و علت مرگ طبیعی از طریق موارد ، کالبد شکافی و معاینات تخصصی مشخص می شود.

درودچی گفت: “مرگ غیر عادی عبارت است از مرگ ناشی از تصادفات رانندگی ، مسمومیت ، حوادث ناشی از کار ، خودکشی ، مرگ فرد ناشناس و غیره و به درخواست قاضی برای اقدامات لازم و تخصص لازم توسط پزشکی قانونی انجام می شود.” “

همانطور که مدیر پزشکی قانونی فارس اشاره کرد: از موارد ارجاع شده به کمیته پزشکی ، 35٪ قصور پزشکی است ، 35٪ کمیته بالینی ، حدود 20٪ کمیته روانپزشکی و 10٪ کمیته مرگ است.

وی یادآور شد که طبق یک ماده واحد قانون سقط جنین پزشکی مصوب شورای اسلامی در سال 1984 و آیین نامه های اجرایی آن ، سازمان های پزشکی قانونی باید مسئول مجاز بودن سقط جنین پزشکی باشند. اگر مادر شرایط خاصی داشته باشد ، بارداری اتفاق می افتد و از همه مهمتر ، این کمتر از 19 هفته بارداری است.

درودچی گفت: تعداد پروانه های سقط درمانی صادر شده در سال گذشته 11.8 درصد نسبت به سال 1998 کاهش یافته است و “در سال 1998 ، 994 پروانه سقط درمانی در فارس و 876 پروانه سقط درمانی در سال 1999 ثبت شده است.”

فارس ، مدیر پزشکی قانونی گفت: “سال گذشته ، ما 150،000 بیمار را به این مطب عمومی ارجاع کردیم و حدود 4500 جسد توسط بخش کالبد شکافی مورد معاینه قرار گرفتند.”

وی با اشاره به آمار برخی از خدمات ارائه شده توسط سازمان در سال گذشته ، 2200 پرونده را از کمیسیون فارس بررسی کرد و افزود: در بخش آزمایشگاهی حدود 25000 نمونه وجود دارد که 100،000 آزمایش انجام شده است. .

کاهش 2 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در سال 9۹

درودچی در مورد کاهش 10/2 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در سال 1999 ، افزود: در سال 1998 ، در استان فارس 1261 نفر در تصادفات کشته شدند که 286 نفر در تصادفات رانندگی و 975 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند. منطقه حومه شهر.

وی در سال 1999 1232 نفر را در تصادفات جاده ای استان کشته است که 890 نفر در جاده های برون شهری و 342 نفر در جاده های شهری جان خود را از دست داده اند.

کاهش درگیری در سال 1999

دبیرکل پزشکی قانونی فارس از کاهش 5.9 درصدی تعداد مراجع مورد مناقشه در سال 1999 خبر داد ، در این مدت 8 هزار و 822 زن و 18 هزار و 176 مرد مجروح در اختلافات به وزارت پزشکی قانونی این کشور مراجعه کردند.

درودچی افزود: در سال 1998 ، 28416 نفر به مرکز پزشکی قانونی این ایالت مراجعه کردند.

وی همچنین به فعالیت چهار آزمایشگاه سم شناسی ، آسیب شناسی ، سرولوژی و ژنتیک در موسسه پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: علم پزشکی قانونی با پیچیدگی روش های علمی و جرم در دنیای امروز می تواند با دستیابی به فرمول های ژنتیکی و شناسایی مجرمان ، هویت و کشف جرمی را با کوچکترین رد پا (موهای ارثی ، لباس و … در صحنه جرم) تعیین کند.

مدیر پزشکی قانونی فارس با اشاره به اینکه فعالیت های این بخش نیاز به حمایت لازم از مقامات ارشد دارد ، افزود: “این آزمایشگاه نیاز به حمایت مالی دارد و مسئولان و خیران در این زمینه درخواست کمک می کنند.”

وی با اشاره به وجود 36 شهر در پارس اظهار داشت: 31 مرکز پزشکی قانونی در استان داریم که از این تعداد تنها 9 شهر دارای ساختمان املاک و مستغلات هستند و فعالیت سایر مراکز دفاتر است و این مجاز نیست. و ارزش آن را دارد بنابراین ، موسسه خیریه خیرخواهانه فارس به کمک علم پزشکی قانونی احتیاج دارد.

همانطور که درودچی اشاره کرد: یک فضای 400 یا 500 متری برای شهر کافی است و بسته به تورم موجود در جامعه در مقایسه با پروژه های عمرانی کافی است. در کل 6000 متر مربع از زمین های ساختمان پزشکی قانونی در تمام شهرهای استان وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا