اجتماع

الزامات برگزاری موفق امتحانات حضوری

پایه های غیبت 1399-1400 در حال پایان است و طبق اعلام قبلی وزارت آموزش و پرورش ، ارزیابی تحصیلی برای همه پایه ها به روشی متفاوت از غیاب انجام می شود ، به روشی که معلمان و مدارس را توانمند می کند. و به دلیل اهمیت امتحان درجه 9 ، پایه 12 به صورت هماهنگ ، نهایی و رو در رو برگزار می شود.

زهرا علی اکبری ، کارشناس آموزش در گفت وگو با گزارشگر یک ، گفت: وی در توضیح الزامات ارزیابی و ارزیابی سال تحصیلی جاری و ابعاد مختلفی که می توان گفت تقریباً وجود ندارد ، گفت: “امروز دانش آموزان نه تنها نیاز به یادگیری مهارت های اولیه خواندن و نوشتن دارند ، بلکه به آنها توانایی رویارویی با دنیای همیشه در حال تغییر را می دهند. آنها باید قادر به تفکر ، تحلیل و استدلال انتقادی باشند.

وی افزود: تغییر دانش و مهارت دانش آموزان به اهداف جدید یادگیری نیاز دارد. این اهداف جدید رابطه بین سنجش و آموزش را تغییر می دهد. همه ما دوره امتحان را در مدرسه به یاد می آوریم. یک تجربه دلهره آور نشستن روی نیمکت هنگام ورود به اتاق امتحان ، جستجوی نام و انتظار برای ما برای گرفتن یک سوال خالی و برگه ای که باید پر کنیم. بعضی اوقات در کف دست عرق می کنیم ، فکر می کنیم همه چیزهایی را که طی چند هفته گذشته مرور کرده ایم و به یاد می آوریم فراموش می کنیم.

کارشناسان آموزش می گویند شکی نیست که امتحانات نقش مهمی در توسعه فرایندهای یادگیری و سیستم های آموزشی دانش آموزان دارند. وی گفت: “آزمونها راهی عالی برای ارزیابی آنچه دانش آموزان در مورد یک موضوع خاص آموخته اند ، است.” در پایان امتحان ، تحقیق در مورد نتایج انجام می شود ، و علاقه مندترین و به خاطر سپرده ترین قسمت درس هر دانش آموز مشخص می شود. نقاط قوت و ضعف نیز با آزمایش قابل شناسایی است.

وی ادامه داد: “معلمان می توانند ببینند که در هنگام تدریس یک موضوع خاص در کلاس ، به چه موضوعاتی نیاز به توجه بیشتری دارد.” با بزرگتر شدن دانش آموزان ، یادگیری مدرسه باید مستندتر باشد. علاوه بر این ، نتایج آزمون های درون مدرسه ای که برای آموزش دانشجویان ادامه دارد ، به موسسات آموزش عالی اجازه می دهد ارزیابی کنند که آیا دانشجویان متقاضی رشته های متخلف قادر به پاسخگویی به تقاضای بازار کار هستند.

علی اکبری خاطرنشان کرد: طبیعی است که بخواهیم بدانیم دانش آموزان پس از تدریس موضوع چه مقدار یاد گرفته اند ، در چه سطحی قرار دارند و برای پیشرفت در سالهای آینده چه برنامه هایی را در نظر می گیرند. برنامه آموزشی و درجه کسب مهارت دانش آموزان در یک زمینه خاص.

وی ادامه داد: “در کشورهای دیگر ، آموزش الکترونیکی از نظر نحوه اجرای آن و ارزیابی پیشرفت یادگیری در هنگام شیوع تاج با چالش هایی همراه است.” سیستم آموزشی روشهای مختلفی را در فرایند آموزش و یادگیری برای پرداختن به اهداف آموزشی و شرایط بیماریهای عفونی در پیش گرفته است ، اما آنچه مهم است نتیجه آموزش الکترونیکی است.

این کارشناس آموزش خاطرنشان کرد که آنها به دلیل اهمیت کلاس های 9 و 12 در کشور ما تصمیم گرفتند خودشان در این آزمون شرکت کنند. بعضی از دانش آموزان از نظر اهمیت نتایج آزمون که فکر می کنند موثرتر هستند زیرا تأثیر مستقیمی بر مشاغل و مشاغل آینده دارند. پایه های 9 و 12 آموزش عمومی در این دوره قرار می گیرد. جدا از تصویب کمیسیون آموزش عالی ، تصمیم به شرکت در این آزمون حضوری مهم است ؛ این دو سطح دو مقطع مهم برای ارزیابی سواد دانش آموزان در راهنمایی تحصیلی و پذیرش دانشگاه است و آزمون مجازی اندازه گیری واقعی این است. .

وی ادامه داد: “هیچ رازی نیست که دانش آموزان میانبرهای زیادی را برای شرکت در آزمون های مجازی پیدا کرده اند و بر اساس یک مهم ، این آزمون ها نمی توانند معیار مطلوبی و صحیح باشند.” تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای حضور در این آزمون قابل توجیه است ، اما لازم است ظرفیت مدرسه و جامعه برای پذیرش مستقیم دانش آموزان بررسی شود.

علی اکبری افزود: “برخی از کارشناسان معتقدند که سیستم آموزشی در کشورهای دیگر کلاس ها را با شرایط خاص و همچنین امتحانات برگزار می کند ، و البته این گفته صحیح است ، اما در مدارس تجهیزات و تجهیزات آن کشور و چه تجهیزات آنها در کشور ما وجود دارد؟ حداقل 2 ساعت علاوه بر فواصل زمانی ، تهویه مناسب و پروتکل های بهداشتی در طول آزمون ، زمان آزمون را باید به دقت در نظر گرفت: آیا مدرسه بودجه این کار را دارد یا اینکه این مدرسه پرسنل لازم را برای شرکت در آزمون دارد؟

وی با بیان اینکه “وقتی فضای بیشتری برای امتحانات وجود دارد ، طبیعی است که پرسنل بیشتری باید سالن های سخنرانی و کلاس ها را عهده دار شوند” ، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در کشور ما تصمیم گیری از راه دور است. خوشبختانه این مدارس هستند که با وجود همه تنگناها و مشکلات ، همیشه در خط مقدم حل مشکلات و کاهش بیشتر نگرانی ها و نگرانی های خانواده هستند.

کارشناسان آموزش تأکید کردند: “اگر آموزش و پرورش بخواهد به این تصمیم و عواقب آن افتخار کند ، نه تنها باید زمینه را فراهم کند و شرایط را فراهم کند ، بلکه باید به وعده های داده شده در این زمینه ، از جمله موارد قصور ، عمل کند.” نیازهای یادگیری ، فضای استاندارد برای آزمایش ، ارائه امکانات بهداشتی به مدارس.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا