اقتصادی

اما و اگرهای اعتبار صندوق نوآوری/شکل‌گیری تدریجی صندوق‌های ملی در کنار بزرگترین نهاد مالی

طبق تصویب اولیه ، پیش بینی می شود سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی به 300 میلیارد تومان برسد که 2.7 تریلیون تومان آن تاکنون محقق شده است و اعتبارات صندوق در لایحه بودجه 1400 مشخص نشده است اما صندوق 120 میلیارد وون. شایعاتی مبنی بر اختصاص 120 میلیارد در.

به گزارش گزارشگر یک در سال 2010 ، شورای اسلامی با معرفی حمایت از مشاغل و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی اختراعات ، با معرفی هویتی جدید به نام “دانش بنیان” به عنوان یکی از ارکان اقتصاد دانش بنیان ، تصویب شد. کشورها نیاز به حمایت دارند. بنابراین ، طبق ماده 5 قانون حمایت از بنگاههای اقتصادی و مitutionsسسات دانش بنیان ، ما یک صندوق نوآوری و شکوفایی با سرمایه اولیه 30 میلیارد ریال برای کمک به نوآوری ، تجاری سازی اختراعات و شکوفایی و کاربرد تاسیس کرده ایم. دانش فنی سرمایه اولیه 30 میلیارد ریال است و درصدی از منابع بودجه عمومی کشور نیز باید به اینجا اختصاص یابد.

در حال حاضر از 300 میلیارد تومان سرمایه اولیه این صندوق ، تنها 2700 میلیارد تومان محقق شده است. هنوز مشخص نیست که طبق قانون بودجه 1400 چه مقدار سرمایه به صندوق وارد می شود. با این وجود زمزمه ای برای تصویب بودجه 1000 تا 120 میلیاردی صندوق توسط شورای اسلامی وجود دارد و باید منتظر نتیجه مذاکرات در این باره باشیم.

همچنین ، ماجرای تخصیص نیمی از بودجه عمومی به این صندوق درست مثل ماجرای تخصیص 1٪ از بودجه های اجرایی به حوزه تحقیق محقق نشد.

صندوق نوآوری و شکوفایی با این سطح از اعتبار ، خدمات متنوعی را در زمینه های “تسهیلات” ، “ضمانت ها” ، “مجوز” و “سرمایه گذاری” در اسناد پشتیبان برای ارائه انواع خدمات به شرکت های دانش بنیان تعریف کرده است. . این صندوق تاکنون 5358 میلیارد تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان پرداخت کرده است.

سال هزینه تسهیلات اعطا شده تعداد امکانات
۱۳۹۳ 36 میلیارد تومان ۱۳۳
۱۳۹۴ 255 میلیارد تومان ۴۲۵
۱۳۹۵ 40 میلیارد تومان ۶۲۲
۱۳۹۶ 240 میلیارد تومان ۴۶۴
۱۳۹۷ 398 میلیارد تومان ۳۹۴
۱۳۹۸ 2876 میلیارد تومان ۱۲۱۶
۱۳۹۹ 5358 میلیارد تومان ۲۶۰۰

تنوع در تأمین مالی و تشکیل بودجه ملی

وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت و توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان است که دانش اولیه خود را در کارگروه ارزیابی شرکتها و مitutionsسسات دانش بنیان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تأیید کرده اند. با این حال ، با پیشرفت اکوسیستم نوآوری و فناوری ، خانواده های جدیدی به دانش بنیان “تیم های نوپا و بنگاه های اقتصادی” و “سازندگان” اضافه شده اند و این خانواده های جدید دیگر تحت صندوق نوآوری نخواهند بود. بنابراین ، ماده 100 برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به دولت اجازه داد تا مشاركت در تحقیقات و فناوری غیردولتی را ایجاد كند تا زمینه لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشاركت در فناوری تحقیق فراهم كند. این صندوق فعالیت جدید صندوق برای توسعه صندوق های تحقیق و فناوری برای پشتیبانی از تیم های فنی است.

از سال 2003 تا 2014 ، کمیته ماده 100 در مجموع 13 جلسه در دبیرخانه (وزارت علوم و فناوری) برگزار کرد و 18 صندوق تحقیق و فناوری را تأسیس و تصویب کرد.

“تسریع روند تبدیل ایده ها به ثروت و جلوگیری از بوروکراسی مشترک” ، “تسهیل مشارکت بخش غیر دولتی و سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری” ، “حمایت از تجاری سازی دستاوردهای فن آوری” و “پاداش موسسات مالی سنتی به دلیل تمایل به تأمین مالی.” اهمیت نوآوری در فناوری به دلیل خطر بالای آن ، به عنوان نیاز به جمع آوری کمک مالی برای فناوری تحقیق شناخته شده است.

صندوق تحقیق و فناوری یک شرکت خصوصی (سهامی خاص) و یک م financialسسه مالی علم و فناوری با استقلال مالی مطابق اساسنامه مصوب جلسه وزیران اداره می شود. عمده فعالیت های این صندوق شامل اعطای انواع تسهیلات (وام) ، تأییدیه ، سرمایه های خطرپذیر و آژانس ها (کارگزاران) برای خلاقیت و تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی ، فناوری ، نوآوری ، شرکت های دانش بنیان و نتایج تحقیقات است.

بر اساس طرح صندوق نوآوری ، با تمرکز بر جایگذاری فشرده صندوق های تحقیق و فناوری در هر زاویه ، صندوق های تحقیق و فناوری در 31 استان جداگانه در سراسر کشور ایجاد می شود که 8 استان تا آگوست 2013 ، 13 استان تا دسامبر 1397 و 2016 ایجاد می شود. در ماه فوریه ، صندوق های تحقیق و فناوری در 31 استان تأسیس شد.

علاوه بر این ، توسعه فن آوری های نوظهور داخلی و خطرات بالای مرتبط با تأمین مالی در این زمینه ، نیاز به ایجاد موسسات مالی ویژه ، علم و فناوری را ضروری می کند. بنابراین ، در برخی زمینه ها ، به م institutionsسسات مالی تخصصی نیاز بود و بر این اساس ، کارگروه صندوق فناوری تحقیقات تلاش کرد تا رویکردی سیاست مدارانه برای توسعه صندوق های مبتنی بر فناوری و مسئله محور داشته باشد.

“سلامت تهران” ، “صنعت آفرینش” ، “صنعت فرهنگی صفر” ، “کشاورزی” ، “نوآوری (ICT)” ، “صنعت نفت” ، “نوآوری اجتماعی” ، “صنعت برق و انرژی” ، “تجهیزات پزشکی” ، ” “نانو” ، “پرشین دارو” ، “سلامت ثامن” ، “مواد و انرژی پیشرفته” ، “صنعت دفاعی” و “صنعت ماشین سازی” یکی از زمینه های بودجه ویژه است.

علاوه بر این دو موسسه مالی ، نوع دیگری از صندوق های مالی در قالب وجوه دولتی در حال شکل گیری است. به عنوان مثال ، مصوبه جدید شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری برای جمع آوری کمک مالی برای حمایت از رساله های تقاضا محور وجود دارد. اگر زیر یک چتر واحد ، م institutionsسسات مالی برای حمایت از بخشهای تحقیقاتی ، فناوری و نوآوری کشور جهت پشتیبانی در یک جهت خاص ایجاد شوند.

در همین حال ، شرایط اقتصادی کشور و کمبود بودجه مورد نیاز صندوق نوآوری و شکوفایی باعث می شود که منابع مالی بهتر از صندوق نوآوری ، مهمترین نهاد مالی کشور باشد. چندین صندوق مالی تولید می کند.

پروژه های موثری که با حمایت صندوق نوآوری توسعه یافته اند

در میان یک سری فناوری های توسعه یافته با حمایت صندوق نوآوری ، 45 عنوان پروژه موثر با توجه به معیارهایی مانند تأثیر اقتصادی ، اشتغال ، پس انداز ارز ، رشد صادرات ، رشد فروش به حل مسائل کلیدی در یکی از زمینه های اصلی کمک می کند. . . شما می توانید ویژگی های خاصی مانند ساخت و ساز اول ، انعطاف پذیری ملی ، سرریز و تعمیق فناوری ، ظرفیت صادرات و فناوری آینده را پیدا کنید.

این پروژه به دلیل ماهیت پروژه ، موفق به کسب یکی از انواع خدماتی شده است که امکانات و بخش های سرمایه گذاری می توانند ارائه دهند و علاوه بر طبقه بندی موانع و مشکلات ، توانایی و پتانسیل لازم برای از بین بردن موانع و مشکلات را دارد. از کاتالیزورها در زمینه های دیگر نیز استفاده می شود. برخی از این برنامه ها عبارتند از:

حرارت عنوان پروژه درخواست دادن
۱ تولید کنسانتره فیتاز اگرچه بدن یک حیوان واحد مانند پرندگان ، به ویژه مرغ ، آنزیم فیتاز را تولید نمی کند ، اما وجود این آنزیم نقش اساسی در روند هضم و جذب مواد مغذی در این موجودات دارد و باعث افزایش توانایی جذب آنها می شود. میزان رشد مرغهای پرورشی را از طریق ورودی گیاه افزایش می دهد.
۲ تولید استارتر لبنیات استارترهای مورد نیاز کارخانه های لبنیات از خارج از کشور تأمین می شود و با پشتیبانی این محصول ، این محصول در مقیاس صنعتی تولید می شود.
۳ فشار گاز فلوئور را جمع آوری و افزایش دهید این گاز ارزشمند باعث آلودگی هوا و محیط زیست می شود ، با تلاش تکنسین ها از احتراق گازهای مربوط به نفت جلوگیری می کند ، از آن به عنوان ماده اولیه پتروشیمی ها استفاده می کند و ضمن بهره گیری از شبکه گاز کشور ، گاز را نیز مصرف می کند.
۴ ساخت و تحویل خطوط تولید کاغذ خط تولید کاغذ با قابلیت خمیر و سازگار با محیط زیست راه اندازی شد
۵- ساخت تصفیه خانه با استفاده از لجن فعال این روش یکی از فن آوری های متداول و پیشرفته در صنعت تصفیه آب است.
۶ سیستم حذف نیترات از آب آشامیدنی به روش الکتروشیمیایی نیترات بالای آب تهران یکی از نگرانی های کلانشهر تهران است. به این دلیل که اگر آب از حد مجاز بالا برود ، آلاینده های نیترات می توانند اثرات خطرناکی بر سلامت شهروندان داشته باشند.
7 خط تولید محصولات تزریقی پرخطر که در درمان سرطان استفاده می شود طراحی ، ساخت و راه اندازی خطوط تولید محصولات شیمی درمانی تزریقی
۸. تولید داروی ام اس یکی از این داروها “Ziferon” یا “Interferon Beta-one B” است که یک پروتئین طبیعی انسانی به همین نام است و دارای خواص تعدیل سیستم ایمنی است. این دارو در درمان بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس برای کنترل تشنج و کاهش پیشرفت بیماری مورد استفاده قرار می گیرد و اگرچه باعث درمان قطعی بیماری ام اس نمی شود ، اما در کاهش تعداد تشنج و کاهش سرعت پیشرفت آن بسیار موثر است. از بیماری
۹ تولید دارو Rtplase در سکته قلبی حاد برای کاهش خطر مرگ ناشی از نارسایی احتقانی قلب و سکته قلبی استفاده می شود.
۱۰ تولید ماده فعال داروی Lutiracetam برای درمان صرع بینابینی ، میوکلونیک و تنش استفاده می شود.
۱۱ مواد فعال پپتیدهای دارویی این ماده برای درمان بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت و فشار خون بالا استفاده می شود.
۱۲ تولید داروهای با دقت انتخاب شده بوپرنورفین یکی از داروهای اعتیاد آور است که به دلیل خاصیت خاص خود ، از سایر داروهای موجود در این زمینه بهتر عمل می کند. این دارو توسط وزارت بهداشت به عنوان اولین گزینه برای ترک اعتیاد معرفی شد.
۱۳ تولید واکسن آنفلوانزای فصلی ، تحقیقات بالینی
14 تولید واکسن پلی ساکارید و مننژیت مزدوج واکسن مننگوکوک در برابر بیشتر بیماری های مننگوکوکی مصون است.
15 تولید واکسن ویروس پاپیلومای انسانی برای HPV پاپیلومای انسانی یک بیماری شایع جنسی است که تولید واکسن آن در حال حاضر در لیست واکسن های ترجیحی برای تولید داخل است.
16 تولید دستگاه های ماموگرافی ماموگرافی نقشی اساسی در تشخیص سرطان پستان دارد.
۱۷ فایروال اساسی ، توسعه برنامه های وب این محصول نرم افزاری در گروه سیستم های امنیتی است که به عنوان فایروال برنامه وب طراحی و اجرا می شود.
18 منبع تغذیه و اینورتر خورشیدی متصل / قطع به برق از ویژگیهای اصلی منابع تغذیه مخابراتی تولید شده می توان به بهره وری تا 96٪ ، طراحی جمع و جور و بهینه ، گواهینامه حفاظت IP55 (محافظت در برابر آب و گرد و غبار) ، ساختار بدنه گالوانیزه مقاوم در برابر اسید ، مدیریت پیشرفته مصرف باتری و توابع نظارت بر شبکه اشاره کرد. با پروتکل دیگری ذکر شده است.
۱۹ سیستم الکترونیکی برای خاموش شدن خودکار گازهای حساس به زلزله در صورت وقوع زلزله ، اگر موج لرزه ای برای سازه ساختمان خطرناک و مخرب باشد و از حد مقرر فراتر رود ، این سیستم گاز ورودی به ساختمان ، کارخانه و … را مسدود کرده و از آتش سوزی جلوگیری می کند.
۲۰ سیستم بازرسی کانتینر موبایل با استفاده از فناوری Ray-X برای شناسایی موارد غیرقانونی و تهدیدهای حمل و نقل استفاده می شود.

رویداد راهنمای سرمایه گذاری خصوصی برگزار شد

Monday Startup Event یک برنامه تبادل فناوری بین شرکتهای دانش بنیان و سرمایه گذاران است. در این رویداد که سرمایه گذاران ، صندوق های تحقیق و فناوری ، صندوق های سرمایه گذاری جسورانه ، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و تیم های نوپا حضور داشتند ، آنها سعی می کنند مهارت های خود را برای جذب سرمایه مورد نیاز به سرمایه گذاران برسانند.

تاکنون 125 استارت آپ طرح ارائه داده اند و در مجموع بیش از 350 میلیارد تومان درخواست جذب سرمایه کرده اند. در مجموع 34 میلیارد تومان سرمایه متحمل شده در این پرونده قطعاً اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا