بین الملل

مجموعه اقدامات ایران در پی خروج آمریکا از برجام مدبرانه بود/ عدم صلاحیت تروئیکای اروپایی برای میانجیگری در توافق هسته‌ای

به گزارش گروه بین الملل آنا ، رمزی بارود ، روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی و نویسنده چندین کتاب در مورد توسعه منطقه غرب آسیا ، در مورد توافق هسته ای برجام بین ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل در سال 2015 نوشت. در مصاحبه اختصاصی با آنا ، ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، روسیه و چین) یک متخصص است. و وی تأکید می کند که پاسخ ایران منطقی و متعادل بوده است همانطور که اقدام آمریکا عاقلانه نیست.

اعلامیه جدید دولت برای برجام

قانونی بودن و منطقی بودن قانون هسته ای ایران پس از خروج آمریکا از بور جام

ایران در ابتدا با تصمیم ترامپ برای خروج کشورش از توافق هسته ای بسیار صبور بود و طرف های اروپایی قادر به جبران خسارات اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا نبودند. از زمان خروج دولت آمریكا از برجام در بهار 2018 ، ایران گامی در جهت بازگشت به تعهدات برجام در صورت تغییر بدون تهدید شدن توسط فشارهای دولت خارجی برداشته و این نشان دهنده قدرت سیاسی در قالب یك موقعیت متعادل است. موقعیت واشنگتن را نابود کنید.

یک تحلیلگر سیاسی گفت: “مسئله مهم در این زمینه این است که اقدامات متعادل ایران هرگز نمی تواند نقطه ضعف تلقی شود ، زیرا تهران پیام دیگری به غرب فرستاد.” صبر ایران نیز محدود است.


بیشتر بخوانید:

ایران مستحق غرامت از ناقضان شورای امنیت سازمان ملل متحد در غرب است و دلیلی برای اعتماد به ایالات متحده ندارد.

ایالات متحده تمام تحریم ها علیه ایران را لغو می کند / مسئله برنامه هسته ای ایران در یک نقطه حساس است


بارود افزود: وی افزود: حال این س arال مطرح می شود كه چگونه تهران می تواند مثالی عملی از پیام فوق را به طریقی به مخاطبان خود برساند كه بهانه ای برای ایالات متحده ، اسرائیل و متحدان محلی آنها نباشد و از طرف دیگر مانع اقدامات نظامی احتمالی آنها شود. اقداماتی که می تواند کل منطقه را به یک جنگ ویرانگر سوق دهد.

وی افزود: “س isال دیگر این است كه چگونه ایران می تواند تحریک مداوم طرف های مخالف را خنثی كند تا ایران را مجبور به پاسخگویی به شیوه ای كند كه از دیدگاه یك رهبر سازش منطقه ای ناشی نشود؟”

مقامات ایرانی برای بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام آماده می شوند

بارود گفت: “من متقاعد شده ام که این س muchالات و موارد بسیار بیشتر به ذهن سیاست گذاران ایرانی رسیده است ، به خصوص که جو بایدن جایگزین دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور شد و دولت جدید طی روزها و هفته ها سیاست خود را در مورد ایران تغییر خواهد داد.” “زیرا مشخص شد که چنین خواهد شد.” ما آن را پیشاپیش آزاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه موقعیت مستحکم ایران و نقش رهبری تهران در منطقه تکرار شده است ، افزود: “تمرینات نظامی اخیر ارتش ایران حاوی پیام روشنی است مبنی بر اینکه دولت بار دیگر در قدرت درگیر مذاکرات هسته ای خواهد شد.” البته مهم این است که از این اقدامات سو mis تفسیر نشود و به این معنی نباشد که ایران درگیری نظامی را دنبال می کند (ایران موفق شده است هم این پیام مهم و واضح را انتقال دهد: دفاع و هم تمایل خود برای مقابله با ارتش).

تحریم های ایران

بارود تأكید كرد كه پاسخ ایران در برابر نقض آمریكا و انفعال ترویكای اروپا متعادل و مناسب است. . بار دیگر ، این کشور باید به وعده های خود در مورد مذاکرات هسته ای عمل کند ، اما در این مرحله اتکا به واسطه ای مانند فرانسه برای همکاری مجدد مناسب به نظر نمی رسد ، اما ایران باید به عنوان میانجی به متحدان بین المللی قدرتمند خود روسیه و چین اعتماد کند.

وی در پایان تأکید کرد: “از طریق این روند ، ایران می تواند مطمئن باشد که توافق هسته ای سرانجام بدون تغییر ذهنیت و محتوای خود به روند خود باز می گردد.”

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا