اقتصادی

گره ترخیص کامیون‌های رسوبی باز می‌شود؟

بر اساس آمارهای اخیر ، بیش از 6000 کامیون وارداتی در گمرک واریز شد که قرار بود بلافاصله پس از ورود قوه قضائیه به آنها واگذار شود ، اما اظهارات ضد و نقیض در این باره هنوز وجود دارد و مشخص نیست که آنها در کجا و کجا قرار دارند. آیا وقتی این مشکل را دارید باز می شود؟

به گزارش گزارشگر یک ، مقامات گمرک کشور در پی تصمیم گیری در مورد ورود و ترخیص کامیون های رسوبی و ورود قوه قضائیه تصمیم به ترخیص حدود 6000 کامیون وارداتی تا پایان مهرماه گرفتند که تعداد آنها نباید از حدود 1300 رسوب تجاوز کند. کامیون در گمرک تهران

اواخر مرداد بود که گمرک اعلام کرد در 36 گمرک ایران حدود 3600 دستگاه کامیون رسوبی وجود دارد که مشکلات گمرکی زیادی داشتند. از این کامیون

فرامرز مداح ، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به گزارشگر یک گفت: “یکی از دلایل اصلی ترخیص این کامیون ها از گمرک عدم شفافیت منبع ارزی است که واردکنندگان برای خرید این کامیون ها استفاده می کنند.” حل شده است ، کامیون های رسوبی می توانند ناوگان خود را با پاکسازی واردات و ارائه آنها به رانندگان کامیون مدرن کنند.

البته رانندگان و اتحادیه های کامیون مشکلات زیادی از جمله برخی تناقضات ، عدم برنامه ریزی و مقاومت را برای تسریع نوسازی ناوگان به عنوان بزرگترین مانع و ترخیص کامیون های رسوبی وارداتی در گمرکات داخلی اعلام کرده اند ، اما در نهایت ، بلافاصله با دفتر دادستانی برخورد شد. وارد این پرونده شد

بر این اساس ، قوه قضائیه سه هفته یا تا پایان ماه اکتبر به مقامات مربوطه فرصت داده است تا این موضوع را حل کنند.

در همین رابطه ، گمرک گفت که همه کامیون های رسوبی ، از جمله بیش از 6000 کامیون ، در بازه زمانی سه هفته ای ترخیص شده از گمرک از سوی دادستانی ، در گمرک کشور ترخیص می شوند.

با این حال ، اکنون به نظر می رسد که اظهارات و اظهارات ضد و نقیضی در این باره بیان شده است. مهرداد اروانگی ، معاون وزیر گمرک ایران اخیراً گفته است که کامیون رسوب به موقع ترخیص نمی شود. 9 گمرک بیش از 6000 وسیله نقلیه وجود دارد و در حال حاضر بیش از 1300 دستگاه از این کامیون های وارداتی تنها در گمرک تهران یا شهرار قدیم ذخیره می شوند.

وی افزود: با توجه به پیگیری های گمرکی واردکنندگان کامیون های رسوبی در گمرک تهران ، همه شرکت ها اعلام کرده اند که آماده ترخیص کامیون های خود تا پایان آنلاین امسال هستند.

این امیدوار کننده به نظر می رسد ، اما این واقعیت که بقیه کامیون ها ذکر نشده اند به این معنی است که بین آنچه که وعده داده شده است و آنچه قرار است رخ دهد فاصله زیادی وجود دارد و از 6000 و 1300 کامیون رسوبی اعلام شده در صورت عدم مدیریت ، اگر همه مدیریت تلاش می کند ، رسوب فقط کامیون ها می توانند در تهران ترخیص شوند.

البته باید دید قوه قضاییه با این سهل انگاری کامیون های وارداتی که در گمرکات داخلی مغفول مانده و مقصر اصلی ترخیص کالا از گمرک است چگونه برخورد می کند و مشکلات و گره های اصلی ترخیص این کامیون ها از گمرک چیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا