سلامت و دانش

آلودگی هوا کرونا را کشنده‌تر می‌کند/شیر و ماست مصرف کنید

گزارشگر یک / البرز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در مورد خطرات آلودگی هوا هشدار داد و گفت: “شهروندان باید از انجام فعالیت بدنی شدید و استعمال دخانیات خودداری کنند و باید شیر و ماست کم چرب ، میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه های خود قرار دهند.”

دکتر شهاب مستوفی در مصاحبه با گزارشگر یک ، گفت: “یک مطالعه قابل اعتماد نشان می دهد که مرگ ناشی از Covid-19 در هر میکروگرم بر متر مکعب از آلودگی هوا می تواند در طی سالها 11٪ افزایش یابد.” آلودگی هوا خطر بیماری تنفسی را افزایش می دهد و از آنجا که Covid-19 اساساً یک بیماری تنفسی است ، افرادی که در مناطقی با هوای آلوده زندگی می کنند بیشتر در معرض Covid-19 هستند.

وی افزود: “استنشاق هوای آلوده با ریه ها خطر بیماری مزمن تنفسی ، سرطان ریه ، بیماری انسدادی مزمن ریوی ، آسم و ذات الریه را افزایش می دهد.” از آنجا که ذرات معلق در هوا فشار خون را افزایش می دهند ، بر سیستم قلبی عروقی و سایر سیستم های بدن تأثیر می گذارد ، بسیاری از بیماری ها از جمله Covid-19 می تواند برای افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند ، کشنده تر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز ، برای کاهش تأثیر آلودگی هوا و ایجاد حفره ، کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی ، کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و جلوگیری از خارج شدن غیرضروری از خانه ها در صورت آلوده نبودن هوا ، مانند دفاتر ، خرید و غیره. اگر به آلودگی هوا و بیرون رفتن نیاز دارید ، از ماسک مناسب N95 استفاده کنید ، از انجام فعالیت بدنی شدید خودداری کنید ، از کشیدن سیگار (سیگار و شیشه) خودداری کنید ، شیر و ماست کم چربی ، میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، بدن و لباس خود را کاملاً بشویید بعد از استحمام . گرد و غبار ریز ناشی از آلودگی هوا توسط بدن جذب می شود ، بنابراین توصیه می شود هر بار بیرون بروید.

مستوفی خاطرنشان کرد: در صورت تنگی نفس و بیماری های قلبی عروقی ، شهروندان باید بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشت عمومی یا بیمارستان مراجعه کنند.

وی همچنین در مورد مسائلی مانند جلوگیری از سوزاندن زباله ، پلاستیک یا چوب ، سوزاندن زباله های دام و دام ، همکاری و مشارکت عمومی در عدم انجام فعالیت های ساختمانی ، به مردم و ادارات مشاوره می دهد و “کارمندان در معرض آلودگی ناشی از شغل” را نام برد. گفت هنگامی که آنها در هوا هستند (پرسنل خدمات شهری ، پلیس راهنمایی و رانندگی و غیره) ، شما باید از تجهیزات محافظت شخصی ، به ویژه ماسک های مناسب استفاده کنید. کارفرمایان باید این تجهیزات را در اختیار کارمندان خود قرار دهند.

سرانجام ، وی اصرار داشت که عبور وسایل نقلیه شخصی در شهر آلوده را محدود کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا