اجتماع

نظر مشاورعالی وزیر بهداشت درباره خرید واکسن کرونا

مشاور مشاوران وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سلامت همیشه دو دشمن داشته است: نادانی و تجارت ، گفت: “برخی از افراد ذهنشان را ترک کرده اند که خرید واکسن های خارجی شما را نجات می دهد.”

به گزارش گزارشگر یک ، دکتر محمد اسماعیل اکبری وی به برنامه تلویزیونی گفت: “واکسیناسیون با فناوری RNA اولین بار در جهان است و اگرچه این فناوری بسیار قدرتمند است ، اما می توانید افراد بی سواد و عادی راجع به واکسن های مدرن و واکسن های Pfizer صحبت کنند.” ما نباید گول بخوریم اینها تبلیغات است. سلامت همیشه دو دشمن جهل و تجارت داشته است. این تصور در ذهن مردم چگونه بود که اگر هزینه واکسن Pfizer را بپردازیم و بخریم ، پس انداز خواهیم شد؟ من می دانم که روسای جمهور در این باره صحبت می کنند. این یک بحث فنی نیست.

وی تأکید کرد: بحث فنی باید در دانشکده انجام شود. آنها وقتی این مسائل را در جامعه مطرح می کنند می خواهند دیگران را مجبور به کاری کنند. شما مشاهده کرده اید که دولت ما به خرید 20 میلیون دلار و دلالان افراد نزدیک به مدیریت متهم شده است. من این کلمات را دوست ندارم اینها دلالهای علمی است که بعضی اوقات ناخودآگاه انجام می دهیم.

هنگامی که از وی سوال شد که یک کارگزاری علمی در زمینه مدیریت بخش بهداشت وجود دارد ، مشاور مشاور وزارت بهداشت گفت که این یک “رشته مدیریت ایالتی” است. این برنامه ای بود که از شبکه بهداشت پخش می شد و فیلمی بود که فکر کردم یک پوشش تبلیغاتی برای واکسن های خارجی است. واکسن های خارجی در چه مرحله ای قرار دارند؟ اکنون ما وارد لقاح عمومی شده ایم زیرا وقتی به مرحله انسانی می رسیم چند نفر می آیند ، مانند 30 ، 50 ، 60 نفر. ما جوانان و بیماران را از افراد بدون مشکل جدا می کنیم. از آنجا که واکسن معکوس نشده است ، ما باید چند سال صبر کنیم که در آنجا قرار است تزریق اینجوری انجام دهیم و 3 ماه صبر کنیم.

وی افزود که این قانون اجازه می دهد تصمیمات سریعتر گرفته شود. گفته می شود اگر ظرف 3 ماه عارضه ای ایجاد نکند ، سالم است. گفته می شود هیچ قدرتی برای ایمن سازی آن وجود ندارد ، اما 3 ماه است. پس از آن ، طبق قانون و حمایت سیاسی ، آنها مجبور شدند وارد مرحله اصلاحیه سایر مردم شوند ، که میلیون ها نفر را شامل می شود. اینکه این واکسن به گروه های قومی مانند چینی ها یا روس ها ، امارات یا بحرینی ها تزریق می شود و ترکیه از چین واردات و تزریق می کند به دلیل نیاز به تزریق عراق به کشورهای دیگر است. جمع کن وقتی واکسن تأیید شد ، هنوز جمع آوری نشده است. ما نمی توانیم برای تحریک سیستم ایمنی بدن به مدت 3 ماه به صورت بیولوژیکی به بدن انسان ضربه بزنیم.

اکبری گفت: در ایران 100 سال است که واکسن می زنیم. چه واکسنهایی را به فرزندتان علیه سرخک ، سرخچه ، دیفتری و کزاز تزریق کرده اید؟ واکسن ساخت ایران. مردم ما نیز در امان هستند. سازمان بهداشت جهانی به ما مقاله نداده است. اگرچه آنها می دانند که ما کاملا ایمن هستیم. اکنون ما اعلامیه هایی از سازمان بهداشت جهانی و جهانی داریم که در آن ایالات متحده و اروپا سرخک را کنترل نکردند ، اما ما سرخک را کنترل کردیم. تولید نشده است

وی افزود: “آنها واكسن ما را خریده و به كشورهای دیگر داده اند اما هنوز به ما گواهی نداده اند و هنوز آن را نداده اند.” حالا او به ما یک گواهینامه داد که ما سرخک را کنترل می کنیم ، اما یک گواهی تولید نیست. خوشبختانه در ایران ، تعدادی از واکسنهای مختلف با تلاش جوانان طراحی شده است. بیشتر آنها توسط واکسن 100 ساله خودشان پشتیبانی می شوند که ویروس را ضعیف می کند. در سلامت و ایمنی آن شک نکنید. قبلاً وارد مرحله انسان شده است.

“من پیر هستم و مبتلا به دیابت و فشار خون بالا هستم ، بنابراین به عنوان نمونه به من تزریق نمی شود ، اما در مورد واکسیناسیون ایرانی توسط خداوند تردیدی ندارم. البته منظورم مرحله تحقیق است ، یعنی اولین مرحله. آنها این کار را می کنند. مدیران بهداشتی باید بدانند چه اتفاقی می افتد وقتی FDA ایالات متحده اعلام كرد كه این واكسن با واكسن MRNA ارتباط ندارد ، علی رغم مرگ شش نفر و نوروپاتی محیطی ، هنگام كشیدن مو از ماست. به عبارت دیگر ، این مانند خانه ما می ماند ، که ما بسیار به مردم خود احترام می گذاریم و برای مردم خود ارزش قائل هستیم ، واکسینه می شویم ، خرید می کنیم و کاری انجام می دهیم.

وی افزود: “این واکسن از راه نخواهد رسید و ممکن است بگوییم آن را در تاریخ مشخصی خریداری خواهیم کرد.” با همان کاری که انجام دادیم ، ما هزینه ثبت نام در شبکه بین المللی و آوردن آن را برای ما پرداخت کردیم. با این حال ، این تبلیغات مردم را تحت فشار قرار می دهد تا تصمیمات درست نگیرند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که مشتری خوبی برای این واکسن ها هستیم.

اکبری در مورد برنامه امضا گفت: “من در حین جراحی دستگاه رادیوتراپی دارم.” این دستگاه در بیمارستان شهدای شهر تاجیری قرار دارد و توسط شرکت زایس آلمان ساخته شده است. سلامتی 100٪ بیمار من مبتلا به سرطان است ، تحت پرتودرمانی است و هزینه این دستگاه را پرداخت کرده است. هر بار که از طریق ایمیل ارسال می کنیم ، آنها نمی دانند که ما چقدر در مورد اومانیسم و ​​اومانیسم صحبت می کنیم که برای حل مشکل شما از قوانین اومانیسم پیروی می کنند. این قطعاً لوث آمریکایی است. در مورد آن هیچ تردیدی نیست. موارد خاصی به راحتی از آمریکا وارد می شود و بدیهی است از جنرال الكتریك تأمین می شود ، اما ماده اولیه X كه می توانم در اینجا فرمول بندی كنم و آنرا اینجا بسازم ، به من نمی رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا